Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Om menneskevenlige læringsmiljøer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  • Institut for Pædagogisk Psykologi
I pædagogikken har vi i et halvt århundrede været optaget af at forstå intellektets og tænkningens betydning for læring. Nu er turen kommet til at sætte fokus på betydningen af den emotionelle og den sociale intelligens. Den nyeste psykologiske og pædagogiske forskning har vist, at det kan betale sig at intensivere brugen af anerkendelse, engagement og tilpas faglig udfordring i såvel skolerne som på arbejdspladserne. I positiv pædagogik rettes fokus mod kunsten at skabe optimale læringsmiljøer, hvor pædagogikkens små mirakler udfolder sig i nærværende og anerkendende læringsrelationer.
OriginalsprogDansk
TitelPositiv psykologi : positiv pædagogik
RedaktørerJørgen Lyhne, Hans Henrik Knoop
Antal sider20
UdgivelsesstedKbh
ForlagDansk Psykologisk Forlag
Udgivelsesår2008
Udgave1
Sider75-94
ISBN (trykt)978-87-7706-126-4
StatusUdgivet - 2008

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 30625