Mobilapplikationers potentiale til understøttelse af specialeprocessen

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

    Nicholai Friis Pedersen, DanmarkCharlotte Albrechtsen, DanmarkTine Wirenfeldt Jensen, Danmark
Med afsæt i en case om udviklingen af en mobilapplikation til at understøtte specialestuderendes proces argumenterer artiklens forfattere for, at der eksisterer et stort og uudnyttet potentiale i forhold til at udvikle læringsunderstøttende apps til smartphones, ikke mindst når det gælder læreprocesser, der foregår uden for skemalagte undervisningsforløb på universitetsuddannelserne, såsom specialeforløbet. En gennemgang af den pædagogiske litteratur om specialeprocessen skaber grundlag for at vie begreberne personalisering og motivation særlig opmærksomhed i forhold til specialeapp-casen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og Medier
Tidsskriftsnummer10
Antal sider20
ISSN1903-248X
StatusUdgivet - feb. 2013

    Forskningsområder

  • Mobil læring, Mobilapplikationer, specialeskrivning

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 51247641