Læger lærer når de arbejder - men hvordan?

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  • Center for Medicinsk Uddannelse
Læger ansat på de danske sygehuse skal klare mange opgaver. De skal behandle patienter, de skal videreuddanne yngre læger og de skal forske. Denne håndbog handler uddannelsesopgaverne, som skal klares sideløbende og integreret med det øvrige arbejde. Den er skrevet primært på baggrund af erfaringer med et udviklingsprojekt i Roskilde Amt i perioden 1997-98. I en enkel og overskuelig beskriver bogen en række pædagogiske håndgreb til gavn for både den yngre læge, der søger uddannelsen, og den erfarne læge, der yder den. Derfor fokuserer bogen på, hvordan klinisk viden og kunnen bedst muligt tilegnes og formidles.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagRoskilde Amt og Forlaget ANDRA
Antal sider64
ISBN (Trykt)87-987285-3-9
StatusUdgivet - 1999

    Forskningsområder

  • Klinisk vejledning, klinisk læring, lægelig videreuddannelse

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 213442