Evaluering af Kvalitet i Daginstitutioner: Global Guidelines Assessment

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

ACEIs skala Global Guidelines Assesment (GGA) er en systematisk metode til at observere kvaliteten i dagtilbud. GGA er designet til at give
fagpersoner mulighed for at vurdere og forbedre dagtilbuddenes kvalitet. GGA indeholder 76 punkter på tværs af fem
subskalaer: (a) Miljø og fysiske omgivelser, (b) Den pædagogiske planlægning (c) Pædagoger (d) Samarbejde udadtil – i forhold til familier og andre
samarbejdsparter (e) Børn med særlige behov. Materialet er oprindeligt udviklet i 1999 af mere end 80 fagpersoner repræsenterende dagtilbud fra 27 lande på et fælles symposium arrangeret af Foreningen for Childhood Education International
(ACEI) og Verdensorganisationen for Early Childhood Education (OMEP). Materialet er nu oversat til dansk.
OriginalsprogDansk
TitelACEI Global Guidelines Assessment
Antal sider25
ForlagACEI - Association for Childhood Education International
Udgivelsesår2018
Sider1-25
StatusUdgivet - 2018

    Forskningsområder

  • Evaluering, Dagtilbud, Early childhood, Pædagogprofession

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 135276116