Verbalsubstantiver

Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

Data-informeret ledelse er det helt store i disse år. Og der tegner sig da også nogle ret interessante muligheder, blandt andet fordi skolens tradition for lukkede klasselokaler med én lærer og mange børn har gjort det svært for andre end læreren at vide noget om, hvad der går for sig, og hvad eleverne får ud af det.
Skoleledere har derfor svært ved at afgøre om eleverne trives, og om de udvikler de kompetencer og tilegner sig den viden, de har brug for.
Så er det jo ret smart, hvis skolelederne kan få data om, hvad der er foregået, og kan lede informeret af data om det, der foregik. Men det er ikke uproblematisk ...
OriginalsprogDansk
TidsskriftPlenum
Vol/bind2016
Tidsskriftsnummer4
Sider (fra-til)58
ISSN2245-0327
StatusUdgivet - jun. 2016

    Forskningsområder

  • Ledelse, Folkeskole, Lærerprofession, Grundskole, Trivsel

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 100716850