Kap. 16. Hvad ved vi om læreres måder at tænke om og handle i undervisningen på?

Publikation: FormidlingBidrag til bog/antologi

Megen pædagogisk og didaktisk litteratur rummer i sagens natur et normativt aspekt, dvs. en præskriptiv vinkel på, hvordan læreren bør undervise, og hvordan undervisningen bør planlægges, og hvad den bør føre til. Dette kapitel viser en anden side og afrapporterer fra den empiriske forskning, der undersøger, hvordan lærere faktisk tænker om undervisningen i praksis. Dette er et væsentligt perspektiv, fordi læreres ofte uartikulerede overbevisninger og forholden sig til undervis-ningen har afgørende betydning for, hvordan de udfører deres lærergerning
OriginalsprogDansk
TitelDidaktik Håndbogen
RedaktørerHenrik Juul, Per Fibæk Laursen, Hans Jørgen Kristensen
Antal sider17
UdgivelsesstedHans Reitzel
UdgiverKøbenhavn: Hans Reitzels Forlag
Udgivelsesår31 jan. 2017
Sider341-358
Kapitel16
StatusUdgivet - 31 jan. 2017

    Emneord

  • lærer udvikling, Læreres professionslæring, professionel udvikling

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 100363270