Vilje til selvinklusion: når fællesskabet står og falder med den enkelte elevs forhold til sig selv

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

Elevens selvforhold og robusthed ses som en afgørende forudsætning for læring og deltagelse i fællesskabet, og skolerne gør i deres indsats for inklusion et kæmpe arbejde for at gøre eleverne robuste. Men der er ingen entydig opskrift på, hvordan man gør et barn robust, og den pædagogiske praksis, skolerne folder ud for at skabe robusthed, risikerer at være skrøbelig.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSocial Kritik
Tidsskriftsnummer147
Sider (fra-til)68-75
ISSN0904-3535
StatusUdgivet - 10 okt. 2016

    Forskningsområder

  • Fællesskab, Inklusion, Socialpædagogik, Marginalisering, Governmentality

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Presse/medie-elementer

ID: 96765296