Specisalpædagogisk inklusion og inkluderende specialpædagogik

Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

I kapitlet diskuteres forskelle og ligheder mellem almen-, social- og specialpædagogik. Kapitlet bygger på en række empiriske studier med fokus på specialpædagogisk arbejde med børn med diagnoser. På baggrund af indsigter problematiseres skarpe adskillelser mellem begreberne specialpædagogik og almenpædagogik samt begreberne pædagogik og didaktik.
OriginalsprogDansk
TitelSocial - og specialpædagogik i teori og praksis
RedaktørerVibe Larsen, Gitte Lyng Rasmussen
Antal sider20
Vol/bind1
UdgivelsesstedFrederiksberg C
ForlagForlaget Frydenlund
Udgivelsesår15 nov. 2017
Udgave1
Sider31-51
Kapitel3
ISBN (trykt)978-87-7118-789-2
StatusUdgivet - 15 nov. 2017

    Forskningsområder

  • Socialpædagogik, Specialpædagogik, almenpædagogik, didaktik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 118910920