Et fælles ansvar

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Kapitlet handler om kommunikation og samarbejde mellem forældre og skole i forbindelse med mobning. Med udgangspunkt i forskning om forældres positioner i børns mobning i skolen gør kapitlet det klart, hvordan en skolepolitisk strategi om ansvarsfordeling mellem skole og hjem – i kombination med en udbredt, individualiseret forståelse af mobning – gør det meget svært for forældre og skole at indgå i et frugtbart samarbejde, når det handler om mobning blandt eleverne. På baggrund af dette samt forskning i relationer mellem lærere og elever foreslås alternative tilgange til et konstruktivt samarbejde med forældre omkring mobning og trivsel i skolen.
OriginalsprogDansk
TitelMobning : viden og værktøjer for fagfolk
RedaktørerVibeke Nørgaard
Antal sider25
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Udgivelsesår5 nov. 2017
Sider120-145
???Chapter???5
???applicant???Mary Fonden og Red Barnet
ISBN (trykt)978-87-500-5154-1
StatusUdgivet - 5 nov. 2017

    Forskningsområder

  • Forældresamarbejde, Mobning

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 116694930