En diskret involverethed: hvordan analyserer og fortolker udskolingselever litteratur?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Når elever analyserer og fortolker litteratur i udskolingens danskfag, indebærerdet en sproglig stillingtagen. I denne artikel viser og diskuterer jeg, hvordan eleveri litteraturundervisning i udskolingens danskfag især forholder sig til de litterærefigurer som lyslevende personer, og at de desuden udviser en diskret involverethedved at forholde sig til personerne på en måde, hvor de selv er tilbageholdende ogkun indirekte inddrager egne værdisæt.
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om Literacy
Tidsskriftsnummer20
Sider (fra-til)18-26
Antal sider9
ISSN1902-3472
StatusUdgivet - 2016

    Forskningsområder

  • Grundskole, Dansk/læse/skrive

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 134882661