Praktisk vejledning den relationspædagogiske lærerprofil (QTI)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Dokumenter

- Beskrivelse af den relationspædagogiske lærerprofil
- Baggrunden for QTI-spørgeskemaet bag den relationspædagogiske lærerprofil
- Hvad svarer eleverne på i QTI-spørgeskemaet?
- Hvordan læser man en relationspædagogisk lærerprofil?
- Hvordan kan en relationspædagogisk lærerprofil indgå i kollegial sparring?

Denne vejledning er lavet med henblik på at støtte arbejdet på de skoler, hvor lærerne får udarbejdet en relationspædagogisk lærerprofil.

Profilen udarbejdes på baggrund af spørgeskemaet internationalt kaldt: Questionnaire on teachers interaction (forkortet QTI).

Vejledningen indeholder tre elementer:

1. Dels forklares den teoretiske baggrund bag en relationspædagogisk lærerprofil.

2. Dels beskrives det hvordan en relationspædagogisk lærerprofil er udarbejdet på baggrund af elevernes besvarelser af et spørgeskema.

3. Dels illustreres det via øvelser, hvordan man som enkelt lærer og som lærerteam kan arbejde med en relationspædagogisk lærerprofil som samtaleramme.
OriginalsprogDansk
ForlagAarhus universitet, CUDIM
Antal sider57
ISBN (Trykt)978-87-7684-594-0
ISBN (Elektronisk)978-87-7684-593-3
StatusUdgivet - 15 jun. 2018

    Forskningsområder

  • QTI, relationspædagogisk lærerprofil, Lærerudvikling

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 127220415