Innovativ formidling af førsteårsstuderende som et design-based research-forløb

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

14 videoproduktioner, 4 tegneserier, 3 filmfortællinger, 2 sange, 2 nyhedsindslag, 2 børnebøger, 2 facebook-sider, 1 novelle og 1 toiletrulle var blandt resultaterne, da 112 førsteårsstuderende i det obligatoriske kursus Astrofysik på fysikuddannelsen på Aarhus Universitet blev deltagere i et learning design-forløb, som en del af deres eksamen i kurset. Målet med forløbet var dels at sætte fokus på faglig formidling som en væsentlig kompetence blandt universitetsstuderende, men samtidig også at bringe værdier som kreativitet og innovation i spil.

Forløbet var tilrettelagt efter principperne for design-based research, og publikationen her sætter fokus på intention, implementering, realisering og perspektivering af det underliggende design med henblik på forbedring af designet til fremtidig brug samt på en vurdering af forløbets samlede impact.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og medier (LOM)
Vol/bindÅrgang 9
TidsskriftsnummerNr. 16
ISSN1903-248X
StatusUdgivet - 6 apr. 2017

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 112875578