Anbefaling til den pædagogiske ledelse: Der er potentiale i kollegial didaktisk refleksion

Publikation: ForskningTidsskriftartikel

Dokumenter

Tilbage i oktober nummeret i 2015 (nr. 114)1 skrev jeg en artikel om behovet for at øge fælles didaktisk refleksion på lærerkollegierne på baggrund af min ph.d. VUC-lærerens læring i praksis ’Lærerens verden – almendidaktiske refleksioner over klasserumserfaringer’.

Jeg har siden da arbejdet videre med lærerkollegiers didaktiske refleksion. I artiklen her gør jeg opmærksom på, at hvis man som lærer er sig bevidst om de holdninger, man bringer med sig under forberedelsen og ind i klasserummet, så har man også et bedre afsæt for at korrigere sin undervisning. Og her spiller den pædagogiske ledelse en vigtig rolle. Min hensigt med denne artikel er således at gøre ledelsen opmærksom på at understøtte lærerne
i denne bevidsthed.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftVoksenuddannelse med VUC i centrum
Vol/bindhttp://vucvoksenuddannelse.dk/776-2/
Sider (fra-til)11-18
Antal sider7
StatusUdgivet - 1 okt. 2017

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 118514305