Da flashmobs blev kommercielle – Nye marketingstrategier i byrummet

Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

Det ligner leg. Og så leger du selv med. Men i virkeligheden er du pludselig en del af en markedsføring med sløret afsender. Det hele tager kun et par minutter i virkeligheden, og det synes måske ikke af noget stort, men det efterlader et medieprodukt, der varer langt længere og deles til hele verden. Måske står du på en banegård, og pludselig bryder alle rundt om dig ud i operasang. Eller du går rundt i et supermarked, og lige pludselig vrimler det med balletdansere i strutskørt. Efter tre minutter er de væk igen. Først er den der, så er den væk igen. En flashmob. På et øjeblik kan den forvandle ethvert offentligt sted til kulisse og enhver forbipasserende til statist. Er det leg, reklame, virkelighed eller fiktion? Budskabets afsenderforhold er slørede. Men ét er sikkert: Flashmobs er en marketingsucces….

OriginalsprogDansk
TitelKreativ markedskommunikation – Æstetik og digital deltagelse
RedaktørerAnne Marit Waade, Birgitte Stougaard Pedersen
Antal sider26
ForlagForlaget Systime
Udgivelsesår7 dec. 2017
Sider210-236
Kapitel9
StatusUdgivet - 7 dec. 2017
SerieMÆRKK – Æstetik og Kommunikation
ISSN2245-2818

    Forskningsområder

  • flash mob, Marketing, kreativ markedsføring, reklamer i byen, flashmob, Markedsføring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 119293614