Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Thomas Illum Hansen, Nationalt Videncenter for Læremidler, Danmark
  • Jeppe Bundsgaard
  • Marianne Georgsen, VIA-UniversityCollege, DanmarkStefan Ting Graf, Nationalt Videncenter for Læremidler, Charlotte Krog Skott, Professionshøjskolen UCC
I dette kapitel præsenteres det overordnede interventionsdesign bag de tre demonstrationsskoleforsøg, der formidles i nærværende forskningsantologi. Præsentationen tjener to formål. Dels danner kapitlet baggrund for læsning af de andre bidrag i antologien, da interventionsdesignet har betydning for såvel de forskellige forsøg som de tilknyttede former for følgeforskning, der præsenteres i de andre kapitler. Dels formidler kapitlet de bagvedliggende tanker og principper, der har gjort det muligt at arbejde systematisk med interventioner på tværs af tre projekter og 14 skoler. Med afsæt i socio-økologisk systemteori international interventionsforskning giver vi et bud på et metasprog for interventioner i skoleregi, der som afslutning på kapitlet bliver anvendt og eksemplificeret med en analyse og diskussion af interventionerne i de tre demonstrationsskoleprojekter.
OriginalsprogDansk
TitelSkoleudvikling med IT : forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Marianne Georgsen, Stefan Ting Graf, Thomas Illum Hansen, Charlotte Krog Skott
Antal sider23
UdgivelsesstedAarhus
ForlagAarhus Universitetsforlag
Udgivelsesår2018
Sider17-49
???Chapter???2
ISBN (trykt)978 87 7184 412 2
ISBN (Elektronisk)978 87 7184 720 8
StatusUdgivet - 2018
SerietitelDidaktiske studier
Vol/bind3
ISSN2446-4546

    Forskningsområder

  • Komepetenceudvikling, It-didaktik, Folkeskole, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 104135257