丹麥成人教育工作者的專業培訓

Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  • Institut for Pædagogik
  • Institut for Didaktik
Bidragets oversatte titelProfessionalisering af voksenundervisere
En øget interesse i livslang læring har først til en øget interesse i vokseniddannelse og, på europæisk niveau, en øget interesse i kvalificeringen af dem, der skal undervise det voksende antal af voksne, der forventes at deltage i voksenuddannelse. Artiklen, der bygger på de danske resultater af et europæisk projekt om kvalificering af (kommende) voksenundervisere, beskriver hvordan denne øgede interesse i kvalificering af voksenunderviserne på trods af en lang tradition for voksenuddannelse kun svagt genfindes i danske planer og strategier for voksenuddannelse, hvor kvalitet primært definerer i form af anvendelighed for arbejdsmarkedet. Undersøgelsen er gennemført som en kombination af dokumentanalyse af relevante policy papirer og narrative interview med deltagere i kvalifikationsprogrammer for voksenundervisere.
OriginalsprogKinesisk
Tidsskrift國際持續教育及終身學習期刊
Vol/bind3
Tidsskriftsnummer2
Sider (fra-til)61-73
Antal sider12
ISSN1999-7213
StatusUdgivet - jan. 2011

    Emneord

  • Livslang læring , Kvalifikationsudvikling, Voksenlæring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 39908946