Effektmåling af demonstrationsskoleforsøg: afrapportering af kvantitative undersøgelser på tværs af de tre demonstrationsskoleprojekter i AUUC-konsortiet

Publikation: ForskningRapport

Dokumenter

  • Thomas Illum Hansen
    Thomas Illum HansenNationalt Videncenter for LæremidlerDanmark
  • Jeppe Bundsgaard
I denne rapport afrapporterer vi de væsentligste empiriske resultater, der er produceret i de tværgående kvantitative undersøgelser, vi har gennemført i de tre demonstrationsskoleforsøgsprojekter i AUUC-konsortiet.
Vi indleder rapporten med en oversigt, som giver et første overblik over de resultater, der præsenteres og uddybes i løbet af rapporten. Denne oversigt kan ikke stå alene, men bør tolkes i sammenhæng med projektets forandringsteori og det indblik i resultaterne, der etableres med henvisning til de mange bagvedliggende analyser, som er gjort tilgængelige på projektets hjemmeside:
http://auuc.demonstrationsskoler.dk.
Den fælles forandringsteori for de tre demonstrationsskoleprojekter er udviklet med henblik på at indkredse og generalisere betydningen af interventioner med teknologi, didaktik og organisation. Den ligger både til grund for udviklingen af interventionerne og for de kvantitative studier. Omdrejningspunktet er en
række nøglebegreber, der præsenteres i indledningen som grundlag for den videre læsning. Det drejer sig om ”Det 21. århundredes kompetencer” og begrebsparret traditionel og innovativ undervisning samt en række af de centrale taksonomier i undersøgelsen – herunder taksonomier for it-brug, fagforståelse og opgavetyper.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense
UdgiverLæremiddel.dk
Antal sider41
ISBN (elektronisk)978-87-998860-0-5
StatusUdgivet - 2016

    Emneord

  • Demonstrationsskoleforsøg, Fagdidaktik, Effektmåling, Elevprodukter, Observationsstudier, Kompetencetest, Survey, Måling, It-didaktik, Folkeskole, Grundskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 95992254