Professionelle kompetencer i relation til sundhedsfremme i skolen

Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

En række grupper med forskellig professionel baggrund kan bidrage til sundhedsfremme i skolen. Men hvad siger litteraturen og policy egentlig om hvilke professionelle kompetencer som ønskes i relation til sundhedsfremme i skolen? Dette kapitel vil med udgangspunkt i policy og begreber om professionelle kompetencer, og i erfaringer fra sundhedsfremmende arbejde i skolen, identificere og diskutere professionelle kompetencer i relation til sundhedsfremme i skolen.
OriginalsprogDansk
TitelSundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats
RedaktørerVenka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Stig Broström, Ulla Pedersen
Antal sider10
UdgivelsesstedFrederikshavn
UdgiverDafolo
Udgivelsesår2015
Udgave1.
Sider215-224
Kapitel18
ISBN (trykt)978-87-7281-917-4
StatusUdgivet - 2015

    Emneord

  • Sundhedspædagogik, Early childhood, Dagtilbud, Folkeskole

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 68525909