Om AU

Det gælder trods alt vores fremtid: unges perspektiv på vejledning

Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

Interviewundersøgelse med 10 unge i to forskellige kontekster samt 130 svar fra gymnasieelever indikerer, at politikere, vejledere, uddannelsesinstitutionerne i højere grad bør lytte til de unges behov og inddrage dem i udviklingen af vejledning og uddannelsessystemets grundvilkår for at nå 95% målsætningen. Undersøgelsen viser, at de unge gerne vil samarbejde, og at de udfordres af en kaotisk hverdag, hvor de skal have job, fritid, skole til at hænge sammen. Den peger desuden på, at vejlederen har en central rolle i forhold til at skabe forudsigelige rammer, således at de unge udvikler følelsen af begribelighed og meningsfuldhed.
OriginalsprogDansk
TidsskriftVejlederForum
Vol/bind2013
Tidsskriftsnummer1
Sider (fra-til)23-26
Antal sider3
ISSN1603-922X
StatusUdgivet - 1 jun. 2013

Bibliografisk note

Temanummer: Ondt i livet

    Emneord

  • Vejledning, unge, inddragelse , Ungdomskultur, Ungdomsuddannelse, Ungdomsforskning, Eksistens

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Aktiviteter

ID: 52064128