Sundhedsfremme - fra politiske intentioner til didaktisk praksis i folkeskolen

Publikation: Undervisning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  • Lone Lindegard Nordin
    Lone Lindegard NordinDanmark
  • Katrine Dahl Madsen
    Katrine Dahl MadsenDanmark
  • Venka Simovska
Dette kapitel sætter fokus på forholdet mellem politikker, anbefalinger og retningslinjer indenfor sundhedsfremme og den pædagogisk-didaktiske praksis i folkeskolen. En antagelse er, at noget altid mistes, og noget altid tilføjes i 'oversættelsen' fra politik til praksis. Derfor er det interessant at belyse implementeringsprocessen, og hvad der giver mening i de særlige lokale sammenhænge. Kapitlet skitserer først en række udvalgte internationale og nationale dokumenter, og diskuterer hvordan disse er med til at sætte rammerne for arbejdet med sundhedsfremme i folkeskolen. Derefter sættes der fokus på nogle af de udfordringer og perspektiver, der tegner sig i forhold til lærernes og kommunernes arbejde med sundhedsfremme i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
TitelSundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole : praktisk guide til en helhedsorienteret indsats
RedaktørerVenka Simovska, Ulla Pedersen, Jeanette Magne Jensen, Stig Bröstöm
Antal sider9
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Udgivelsesår2015
Udgave1.
Sider173-181
Kapitel14
ISBN (trykt)978-87-7281-917-4
StatusUdgivet - 2015

    Forskningsområder

  • Didaktik, Sundhedspædagogik, Tværfaglighed , Uddannelsespolitik, Folkeskole, Early childhood, Grundskole, Dagtilbud

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 71566955