Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Mange studerende bliver angste, når de skal til eksamen, og angsten forhindrer dem i at præstere optimalt. Angsten er et stort problem for disse studerende, og deres undervisere, vejledere, rådgivere, mentorer, eksaminatorer m.fl. spørger sig selv, hvad de kan gøre for at forstå og hjælpe de studerende med at håndtere angsten, så den holder op med at dominere eksamenslæsningen, processen med at skrive opgave eller den mundtlige eksamen.

Denne antologi har som mål at give forskellige bud på, hvorfor nogle studerende bliver eksamensangste, hvordan man kan forebygge eksamensangst, og hvordan man kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Budene kommer fra forfattere, som har forskellige faglige vinkler på eksamensangst. Vinklerne er fra ungdomsforskning, universitetspædagogik,
psykiatri, psykologi, retorik og coaching.
OriginalsprogDansk
TitelEksamensangst : Et problem vi skal løse i fællesskab
RedaktørerHelle Hvas
Antal sider14
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Udgivelsesår9 sep. 2015
Sider91-104
???Chapter???5
ISBN (trykt)9788759319284
ISBN (Elektronisk)9788759324097
StatusUdgivet - 9 sep. 2015

    Forskningsområder

  • Eksamensangst

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 93739052