Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver på et undervisningseksperiment på jura: Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsværktøj

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Skriftlige øvelser indgår hyppigt i forbindelse med udviklingen af de studerendes metodiske færdigheder, men uden feedback er læring begrænset (Hattie & Timperley, 2007). Nyere forskning viser, at inddragelse af studerende i undervisningsaktiviteterne kan være en værdifuld ressource (Bovill, C., Cook-Sather, A., Felten, P., Millard, L., Moore-Cherry, N. 2016), der kan bidrage til løsningen af den ressourcemæssige udfordring det er, at få undervisere skal give feedback til mange studerende. Der er imidlertid også udfordringer forbundet med at lade de studerende bedømme opgaver, herunder om de faglige forudsætninger er tilstede (ibid. 2016). Denne undersøgelse blev motiveret af en interesse blandt undervisere for at afprøve en peer-feedback aktivitet, der havde til hensigt at give første semester studerende mulighed for at udvikle metodiske og selvregulerende færdigheder. Læringsaktiviteten gennemførtes flere gange hen over semesteret parallelt med den faglige progression i faget. Undervisningsforløbet blev evalueret via digital kursusevaluering ved udgangen af 2017.
OriginalsprogDansk
Udgivelsesår18 maj 2018
StatusUdgivet - 18 maj 2018
BegivenhedDansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2018: Fra data til beslutninger - Vingsted Hotel og Konferencecenter, Vingsted, Danmark
Varighed: 17 maj 201818 maj 2018
http://dun-net.dk/aktiviteter/2018/dun-konferencen-2018/

Konference

KonferenceDansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2018
LokationVingsted Hotel og Konferencecenter
LandDanmark
ByVingsted
Periode17/05/201818/05/2018
Internetadresse

    Forskningsområder

  • Kvalitet i de videregående uddannelser, Peer-feedback, Kursusevaluering, Studerendes engagement, Online peer-feedback, Edu-IT

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 127464006