Mange intelligenser i daginstitutionen

Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

Ud fra Gardners teori om syv intelligenser udfoldes og anvendes begrebet om intelligenser til overvejelser om, hvordan pædagogers mange intelligenser, institutionens indretning og pædagog-initierede aktiviteter kan bidrage til en ressourceorienteret tilgang til praksis ved at stimulere mange forskellige intelligenser hos børnene.
OriginalsprogDansk
TitelRessourcer i teori og praksis : en brugsbog for pædagoger
RedaktørerTom Ritchie
Antal sider17
UdgivelsesstedVærløse
UdgiverBillesøe og Baltzer
Udgivelsesår2015
Udgave1.
Sider62-79
Kapitel4
ISBN (trykt)9788778423559
StatusUdgivet - 2015

    Emneord

  • pædagogik, intelligenser, ressourceorientering, Pædagogens intelligenser, Early childhood, Dagtilbud

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 78900659