Pædagoger og lærere i skolen: sammen om elevernes trivsel og læring

Publikation: FormidlingAntologi

Fordi et udviklet samarbejde mellem pædagoger og lærere i skolen måske kan være den fornyelse og det omdrejningspunkt, der kan bidrage til udvikling af nye kvaliteter i skolen, sætter nærværende bog fokus på dette samarbejde. Om end skolereformen rejser mange afgørende pædagogiske perspektiver, indsnævrer bogen sig til dette professionssamarbejde og afgrænser sig således fra en række tilgrænsende temaer, fx udvikling af kropslige og idrætsprægede aktiviteter, fagpolitiske drøftelser samt spørgsmålet om, hvad skal der blive af SFO’en. Om end der i de enkelte kapitler rejses kritiske refleksioner, drejer bogen sig hovedsagligt om mulighederne. Den bidrager både med teoretiske refleksioner og praktisk-metodiske strategier. Bogen dvæler ikke ved de mange udfordringer, skolereformen er løbet ind i, men ser derimod fremad med den ambition at få samarbejdet til at fungere.
Bogen består af ni kapitler, der bevæger sig i et kontinuum fra forskning og undersøgelser om samarbejdet mellem pædagoger og lærere og hen over teoretiske udredninger og refleksioner og frem til konkrete praktisk pædagogiske beskrivelser af, hvordan pædagoger og lærere konkret kan samarbejde på skolerne.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederkshavn
UdgiverDafolo
Udgave1.
Antal sider160
ISBN (trykt)978-87-7160-096-4
StatusUdgivet - 16 sep. 2015
BegivenhedKonference - Vejle, Danmark
SerieUndervisning og læring

Konference

KonferenceKonference
LokationScandic, Vejle
LandDanmark
ByVejle
Periode29/10/201529/10/2016

    Emneord

  • Lærerprofession, Pædagogprofession, Samarbejde, understøttende undervisning, to professoner, Trivsel, Læring

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 93012655