Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvad er tidligt sprog: og hvad kunne det være?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  • Anders Skriver Jensen, Danmark
  • Institut for Didaktik
Forfatteren argumenterer for at "early literacy" kan oversættes til "tidligt sprog"; særligt når der er tale om en helhedsorienteret tilgang med vægt på sprog som et alsidigt medie for kommunikation- og betydningsskabelse. Med inspiration fra Jerome Bruners kulturpsykologi diskuteres mulige praktisk-pædagogiske implikationer af en helhedsorienteret tilgang til sprogdimensionen i dagtilbuds- og indskolingspædagogik.
OriginalsprogDansk
TitelKompendium til Tidligt sprog - early literacy i overgangen fra børnehave til skole
RedaktørerAnders Skriver Jensen, Ole Henrik Hansen, Stig Broström
Antal sider5
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagDanmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Udgivelsesår2009
StatusUdgivet - 2009

    Forskningsområder

  • førskolen, tidligt sprog, Overgang, tidlige literaciteter

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

ID: 196838