Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvad er en god skolestart?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  • Institut for Pædagogisk Psykologi

Skolestarten er et vendepunkt i børns liv. For et par generationer siden var det at komme i 1. klasse det helt væsentlige skift. I de senere år har stort set alle børn imidlertid gået i børnehaveklasse og inden da i børnehave. Når aktiviteterne i børnehaveklassen og senere i 1. klasse slutter, fortsætter langt de fleste børn i en skolefritidsordning. Der er derfor god grund til at se på de arenaer, børnene møder i skolestarten, som en større helhed.

Regeringen har haft nedsat et skolestartudvalg, og nogle af forfatterne til udvalgets rapport samt forfatterne til en rapport om lektiehjælp har i denne bog bygget videre på deres tekster fra rapporterne til at kvalificere den debat, der må følge de kommende ændringer af folkeskoleloven.

OriginalsprogDansk
TitelSkolestart : udfordringer for daginstitution, skole og fritidsordninger
RedaktørerNiels Egelund
Antal sider19
UdgivelsesstedVejle
ForlagKroghs Forlag
Udgivelsesår2007
Udgave1
Sider67-85
ISBN (trykt)978-87-624-0832-6
StatusUdgivet - 2007

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 12647