Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Folkeskolen år 2025: Hvad holder og hvad bliver anderledes?

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Dokumenter

  • Http api

    Forlagets udgivne version, 827 KB, PDF-dokument

  • Institut for Læring

Spådomme fremsættes i sagens natur altid på et tvivlsomt grundlag - fordi fremtiden bliver til i blind tilfældighed, hvis ikke vi gør os tanker om, hvordan den skal tage sig ud, og fordi den skole vi står med i dag netop på mange måder er blevet til i blind tilfældighed, så vi står med en masse problemer, vi snildt kunne have været foruden, og en masse muligheder, der ikke bliver ordentlig udnyttet. Vi bør af samme årsag dog ikke forfalde til blindt at klandre, de kom før os, for selvfølgelig vidste ej heller de helt, hvad de gjorde - og de gjorde sikkert i det store hele deres bedste, fordi mennesker til alle tider må formodes at have været drevet til dette, i lyset af at alternativet formodentlig altid har været svært at leve med. Men hvis folkeskolen ikke er virkelig god i 2025, vil den formodentlig være udkonkurreret, for samfundet har ganske enkelt ikke råd til at skolen mislykkes.

OriginalsprogDansk
TidsskriftFolkeskolen
Antal sider8
ISSN0015-5837
StatusUdgivet - 2008

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 192236