Faglig selvopfattelse og kommunikation om sunde madvaner til unge mænd på erhvervsuddannelserne

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Dokumenter

Links

Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download. Dokumentet ovenover er leveringen til ministeriet.
Leveringen er sendt i 2017 og rapporten er udgivet i 2018.

Mandlige erhvervsskoleelever er en udfordrende målgruppe, når det gælder kommunikation om sunde madvaner. I denne undersøgelse har elevernes faglige identitet samt reaktioner på massekommunikation og interpersonel kommunikation været genstand for en kvalitativ, eksplorativ undersøgelse med det formål at få en dybere indsigt i, hvordan man bedst henvender sig til denne gruppe. Med hensyn til faglig identitet viser det sig dog, at målgruppen repræsenterer flere forskellige identiteter. Samtidig er relationen mellem elevernes fagidentitet og madvaner ikke entydig. Hvad angår massekommunikation, blev underholdende kampagner med en humoristisk vinkel modtaget bedre af eleverne end mere informative kampagner. Endvidere havde afsenderens attraktivitet betydning for elevernes interesse for den givne kampagne. Hvad angår interpersonel kommunikation, afhang elevernes opfattede succes af en intervention af forholdet mellem de implicerede parter og af de øvrige omstændigheder, så som afsenderens legitimitet og modtagerens motivation.
OriginalsprogDansk
Vol/bind113
Antal sider61
ISBN (Trykt)978-87-93643-21-5.
StatusUdgivet - 22 dec. 2017
SerietitelDCA rapport
Nummer113
ISSN2245-1684

    Forskningsområder

  • T0-2017

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 120580308