Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Early literacy learning in the perspective of the child: literacy stories

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Dokumenter

  • Chapter03

    Forlagets udgivne version, 760 KB, PDF-dokument

Links

  • Elisabeth Mellgren, Göteborg University, Sverige
  • Anders Skriver Jensen, Danmark
  • Ole Henrik Hansen
  • Forskningsenheden Barndom, læring og didaktik (småbørnspædagogik)
  • Institut for Didaktik
En socio-kulturel tilgang til early literacy skitseres, og der redegøres for, hvordan denne tilgang har inspireret arbejdet med at målrette Carr's mere generelle læringshistorie-tilgang til en mere early literacy fokuseret dokumentationsmetode.
OriginalsprogEngelsk
TitelTransition from pre-school to school : emphasizing early literacy: comments and reflections by researchers from eight European countries
RedaktørerHartmut Müller
Antal sider10
UdgivelsesstedKøln
ForlagEU-Agency, Regional Government of Cologne/Germany
Udgivelsesår2010
Sider21-31
StatusUdgivet - 2010

Bibliografisk note

http://www.ease-eu.com/documents/compendium/compendium.pdf

    Forskningsområder

  • EASE, EARLY, sociokulturel, projekt, literacy, læringsteori

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 208275