Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Early literacy and inclusion

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Dokumenter

  • Anders Skriver Jensen, Danmark
  • Forskningsenheden Barndom, læring og didaktik (småbørnspædagogik)
  • Institut for Didaktik
Dette paper behandler skriftsprogstilegnelse med særligt henblik på inklusion. Det analyserer aktuel dansk policy, og giver et eksempel på inkluderende praksis vha. en såkaldt sproghistorie (EASE-projektet). Dette paper diskuterer også et amerikansk paper om inklusion og skriftsprogstilegnelse, og konkluderer bl.a. at inkluderende læringsmiljøer (skriftsprogstilegnelse) må stræbe hinsides 'knækning af læsekoden'.
OriginalsprogEngelsk
Udgivelsesår2010
Antal sider29
StatusUdgivet - 2010
BegivenhedOMEP World Congress - Göteborg, Sverige
Varighed: 11 aug. 201013 aug. 2010
Konferencens nummer: 26

Konference

KonferenceOMEP World Congress
Nummer26
LandSverige
ByGöteborg
Periode11/08/201013/08/2010

    Forskningsområder

  • Early literacy, EASE projektet, sociokulturel læringsteori, inklusion, diversitet

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 208243