Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Critical perspectives on danish early childhood education and care: between the technical and the political

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  • Institut for Didaktik
  • Forskningsenheden Barndom, læring og didaktik (småbørnspædagogik)
Denne artikel diskuterer samtidstendenser i den danske småbørnspædagogik. Det konkluderes, at de demokratiske tendenser stadig er relativt stærke, men at disse tendenser for tiden i stigende grad bliver fortolket gennem en forvaltningsmæssig og praksisorienteret ramme med fokus på test af standardiserede kundskaber og færdigheder. Pædagogikken - i virkeligheden et dybt politisk anliggende - tager sig ud som et rent teknisk anliggende (hvad virker?).
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftEarly Years
Vol/bind30
Nummer3
Sider (fra-til)243-254
Antal sider11
ISSN0957-5146
DOI
StatusUdgivet - 2010

    Forskningsområder

  • Daginstitutioner, Danmark, policy, daginstitutionen, curriculum, socialpædagogik

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 209455