Teknik- og naturvidenskabscentrenes rolle i naturfaglig undervisning

Projekt

  • Busch, Henrik, Danmark (Projektleder, organisatorisk)
  • Institut for Curriculumforskning
Se relationer på Aarhus Universitet
Det er sjovt at være på klassebesøg på et teknik- og naturvidenskabscenter! Men lærer eleverne noget af det, og hvilken rolle kan denne undervisningsform spille i folkeskolens naturfag? Dette udredningsarbejde er gennemført ved Danmarks Lærerhøjskole med deltagelse af syv danske teknik- og naturvidenskabscentre. I diskussionen af teknik- og naturvidenskabscentrenes undervisningsaktiviteter fokuseres på den uformelle læring, der kendetegner naturfagsformidlingen i disse miljøer, og som på denne måde adskiller dem fra den daglige undervisning i skolen. Rapporten over projektet giver endvidere en række oplæg til en større integration af teknik- og naturvidenskabscentrene i undervisningen samt til videre studier af uformelle læringsmiljøers rolle i uddannelsessystemet.
StatusAfsluttet
Periode01/05/199801/09/1998
URLhttp://www.dpu.dk/om/busch

ID: 32250491