Inklusion og det tværfaglige samarbejde mellem psykologer og psykiatere set i lyset af inklusionslovgivningen og Skolereformen

Projekt

Se relationer på Aarhus Universitet
Projektet har taget form som en kvalitativ interviewundersøgelse, hvor en række psykologer er blevet interviewet om det tværfaglige samarbejde med psykiatrien. Projektet blev igangsat i 2013, som del af et forskningsprojekt, der handlede om problemforståelser, udsathed og muligheder for inklusion. Det har taget form som et konkret samarbejde med psykologerne i Købehavns Kommune.

Projektet er foreløbigt udmøntet to danske forskningsartikler. Projektet er en del af et samarbejde mellem undertegnede og en forskningssatsning i UCC, der har til hensigt at udvikle det tværprofessionelle samarbejde mellem profession og reducere udsathed elever i skolen.

Som et konkret resultat af projektet er planlagt en forskningsantologi i samarbejde med forskningsleder Vibe Larsen fra UCC. Antologien rummer en række bidrag fra forskere ved henholdsvis DPU, Aarhus Universitet, Roskilde Universitet og forskningsafdelingen ved professionshøjskolen UCC.
Antologien er planlagt til udgivelse i slutningen af 2015.
StatusAfsluttet
Periode01/09/201301/12/2015

    Emneord

  • Skolereform, Inklusion, Grundskole, Folkeskole

ID: 91071514