Ole Lauridsen

  1. 2019
  2. Accepteret/In press

    Neuromyter. / Lauridsen, Ole.

    I: Forum Mentum, Bind Januar 2019, 15.01.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  3. 2018
  4. Udgivet

    Hjernen og læring. / Lauridsen, Ole.

    I: Forum Mentum, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  5. Udgivet

    Teacher capabilities in a multicultural educational environment: An analysis of the impact of a professional development project. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    I: International Journal for Academic Development, Bind 23, Nr. 2, 2018, s. 98-109.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. 2017
  7. Accepteret/In press

    Populær formidling. / Lauridsen, Ole.

    I: LEDA-Nyt, 16.11.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  8. Udgivet

    Læring i Praksis. / Lauridsen, Ole.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 71 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  9. Udgivet

    The impact of professional development: Enhancing the quality of teaching in international programmes. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    2017. Abstract fra STLHE 2017 SAPES Konference, Halifax,NS, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  10. Udgivet

    Anmeldelse: Undervis med slides. / Lauridsen, Ole.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 23, 2017, s. 92-93.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseForskningpeer review

  11. Udgivet

    Undervisning i engelsksprogede uddannelser er ikke kun et spørgsmål om sprog - det er først og sidst undervisning. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 22, 2017, s. 129-140.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  12. 2016
  13. Udgivet

    The Brain and Learning. / Lauridsen, Ole.

    2016. Poster session præsenteret ved ICED, Cape Town, Sydafrika.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  14. Udgivet

    Hvad kan hjernen lære os om undervisning? / Lauridsen, Ole.

    2016. Abstract fra DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks årsmøde, maj 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  15. Udgivet

    Hjernen og læring. / Lauridsen, Ole.

    København : Akademisk Forlag, 2016. 239 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  16. Udgivet

    Adjunktpædagogikum med en international dimension. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie; Lauridsen, Ole; Lindberg, Annika Büchert.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 11, Nr. 21, 2016, s. 135-146.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  17. Udgivet

    Aligning seminars with Bologna requirements : reciprocal peer tutoring, the solo taxonomy and deep learning. / Lueg, Rainer; Lueg, Klarissa; Lauridsen, Ole.

    I: Studies in Higher Education, Bind 41, Nr. 9, 2016, s. 1674-1691.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. 2015
  19. Udgivet
  20. 2014
  21. Udgivet

    Supermentoring : Short term pedagogical intervention for assistant professors and postdocs. / Lauridsen, Ole.

    2014. Paper præsenteret ved ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  22. Udgivet

    Improving learning competencies in the context of radical innovation: a team perspective. / Brix, Jacob; Lauridsen, Ole.

    I: International Journal of Innovation and Learning, Bind 16, Nr. 4, 2014, s. 367-383.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Supermentoring - is less more? A pilot investigation of the effect of supermentoring, an alternative approach to supervision and mentoring. / Lauridsen, Ole.

    2014. Poster session præsenteret ved ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  24. 2013
  25. Udgivet

    Guided peer learning (GPL) : Activating students and promoting deep learning. / Lauridsen, Ole; Lueg, Rainer; Lueg, Klarissa.

    2013. Paper præsenteret ved Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  26. Udgivet

    'Supermentoring' of assistant professors' teaching. / Lauridsen, Ole.

    2013. Paper præsenteret ved The SoTL Commons 2013, Savannah, GA, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  27. 2012
  28. Udgivet

    Fokus på læring 3.0. / Lauridsen, Ole.

    2. udg. København : Akademisk Forlag, 2012. 198 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  29. Udgivet

    Pedagogical Supervision of Assistant Professors and Post.doc Development of Self-confidence. / Lauridsen, Ole.

    2012. Abstract fra International Consortium for Educational Development 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet
    Teaching Video – Oral exam : Three 20 minute videos. High, medium, low grade student. . Dahl Søndergaard, Bettina (Udvikler); Lauridsen, Karen M. (Udvikler); Lauridsen, Ole (Udvikler). 2012.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Undervisning

  31. Udgivet

    The Case of CUL. / Lauridsen, Ole; Jensen, Torben K.; Jørgensen, Bente Mosgaard; Hjerrild, Maja.

    2012. Abstract fra International Consortium for Educational Development 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  32. 2011
  33. Udgivet

    Fokus på læring : Om læringsstile i dagligdagen, professionelt og privat. / Lauridsen, Ole.

    4. oplag udg. København : Akademisk Forlag, 2011. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  34. Udgivet

    Introduktion. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    Lyst til at lære: Læringsstile i skoler og dagtilbud. red. / Karen M. Lauridsen; Ole Lauridsen. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 11-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  35. Udgivet

    Learning How to Learn : Learning Styles in Higher Education. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    2011. Paper præsenteret ved The SoTL Commons: A Conference for the Scholarship of Teaching and Learning, Statesboro, GA, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  36. Udgivet

    Lyst til at lære : Hvad er læringsstile og hvorfor læringsstile? / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    Lyst til at lære: læringsstile i skoler og dagtilbud. red. / Karen M. Lauridsen; Ole Lauridsen. København : Akademisk Forlag, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  37. Udgivet

    Lyst til at lære : Læringsstile i skoler og dagtilbud. / Lauridsen, Karen M. (Redaktør); Lauridsen, Ole (Redaktør).

    København : Akademisk Forlag, 2011.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  38. Udgivet

    Lær for livet - og med stil. / Lauridsen, Ole.

    I: Uddannelse & Udvikling, Nr. 1, 2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  39. 2010
  40. Udgivet

    Hende konen, kvinden... / Lauridsen, Ole.

    I: Århus Onsdag, 2010, s. 2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  41. Udgivet
  42. 2009
  43. Udgivet

    Læringsstile - hvorfor er det interessant for andre end skolebørn? / Lauridsen, Ole.

    I: D F Revy, Bind 32, Nr. 2, 2009, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  44. Udgivet

    Læringsstile - og hvad så? / Lauridsen, Ole.

    I: Fokus, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  45. Udgivet

    Ny vin på gamle flasker : Læringsstile i undervisningen på de videregående uddannelser. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 7, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Sprogøre - hvad er det? / Lauridsen, Ole.

    I: K O M Magasinet, Nr. december, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  47. 2008
  48. Udgivet

    Læringsstile - hvorfor nu det? / Lauridsen, Ole.

    I: Uddannelsesnyt FS8, Nr. 2, maj, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Usage and testing of learning styles in HE business and language programmes. / Østergaard, Peder; Lauridsen, Ole.

    SRHE Conference papers CD. 2008. s. 1329-1336.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  50. 2007
  51. Udgivet

    Feldergrammatik aus einer lerntheoretischen Perspektive. / Lauridsen, Ole.

    Feldergrammatik in der Diskussion: Funktionaler Grammatikansatz in Sprachbeschreibung und Sprachvermittlung. red. / Joachim Buscha; Renate Freudenberg-Findeisen. Frankfurt/Main : Peter Lang, 2007. s. 301-313.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  52. Udgivet

    Fokus på læring : Om læringsstile i dagligdagen, professionelt og privat. / Lauridsen, Ole.

    København : Akademisk Forlag, 2007. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  53. Udgivet

    Personligt Knowledge Management : fra information til viden via læring. / Kastberg, Peter; Schreiber, Trine; Ditlevsen, Marianne Grove; Harbo, Karen; Lauridsen, Ole.

    København : Samfundslitteratur, 2007. 175 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  54. 2006
  55. Udgivet

    Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse : TEMA: E-læring i sprogfag. / Lauridsen, Ole (Redaktør).

    Mangler titel. UNEV (Universiteternes efter- og videreuddannelse), 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  56. Udgivet

    International Comparison of Freshmen Learning Styles : Statistically Speaking about Research vs. Practice. / Lauridsen, Ole.

    I: Journal of Global Awareness, Bind 7, Nr. 4, 2006, s. 72-90.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Læringsstile og Personligt Knowledge Management. / Lauridsen, Ole.

    Læringens og tænkningens stil: En antologi om stilteorier. red. / Peter Andersen. Kbh. : Billesø og Baltzer, 2006. s. 175-187.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  58. Udgivet

    Læringsstile og PowerPoint : En ny og spændende indfaldsvinkel. / Lauridsen, Ole.

    København : Microsoft Press, 2006. 23 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  59. 2005
  60. Udgivet

    Dansk-Tysk Erhvervsordbog. / Lauridsen, Ole; Poulsen, Sven-Olaf; Gadegård, Tove; Tarp, Sven.

    2. udg. København : Gyldendal, 2005. 375 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  61. Udgivet

    De stille elever/studerende. / Lauridsen, Ole.

    2005. Paper præsenteret ved Midtgrønlands Gymnasiale Skole / læringsseminar, februar, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  62. Udgivet

    LS as a Component of Personal Knowledge Management. / Lauridsen, Ole.

    2005. Paper præsenteret ved 28th Annual Learning Styles Institute, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  63. Udgivet

    Trends in Language e-Learning among HE-institutions : a survey. / Lauridsen, Ole.

    Aarhus School of Business, Department of Language and Business Communication, 2005.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  64. 2004
  65. Udgivet

    Den europæiske sprogportfolio og den europæiske referenceramme for sprog. / Lauridsen, Ole.

    2004. Paper præsenteret ved Udviklingsseminar CBS, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  66. Udgivet

    Elearning og læringsstile. / Lauridsen, Ole.

    2004. Paper præsenteret ved Pædagogisk seminar, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  67. Udgivet

    Hans Arndt: Sproget Hverdagens mirakel. Aarhus Universitetsforlag. 2003. / Lauridsen, Ole.

    I: Hermes, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  68. Udgivet

    Hvor går sproget hen? / Lauridsen, Ole.

    2004. Paper præsenteret ved Sprogstafettens sprogmøder, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  69. Udgivet

    Learning Styles in ICT based and ICT supported learning: a Foundling? / Lauridsen, Ole.

    Emerging Technologies in Teaching Languages and Cultures: Volume 4: Language on the Edge: Implications for Teaching Foreign Languages and Cultures. red. / Yoshiko Saito-Abbott; Richard Donovan; Thomas F. Abbott. LARC Press, 2004. s. 133-145.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  70. Udgivet

    Nye studerende - nye lærere - nye undervisningsformer. / Lauridsen, Ole.

    2004. Paper præsenteret ved v. 12 læringskonferencer på gymnasier i Århus Amt, september, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  71. Udgivet

    Pænt sprog? / Lauridsen, Ole.

    2004. Paper præsenteret ved Redaktionsseminar DR, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  72. Udgivet

    Samspillet mellem dansk og tysk i undervisningen. / Lauridsen, Ole.

    2004. Paper præsenteret ved Gymnasiets Dansk- og Tysklærerforenings samarbejdskonference, Askov Højskole, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  73. 2003
  74. Udgivet

    A Stylish Grammar. / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved EURO-Call, September, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  75. Udgivet

    Det sku' vær' så godt - tanker om e-learning og de mange problemer denne undervisningsform indebærer. / Lauridsen, Ole.

    I: Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse, Bind 1, Nr. 1, 2003, s. 63-68.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Udgivet

    En hvepserede: læringsstile i e-learning. / Lauridsen, Ole.

    I: Hermes, Bind 30, 2003, s. 57-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    En sprogrøgters råd. / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved Journalisternes Efteruddannelse, november, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  78. Udgivet

    Er dansk en truet race? / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved Århus Lærerforenings Foredragsrække, april, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  79. Udgivet

    Get wired - on the pros and cons of technology supported learning. / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved CIUTI's årsmøde, May, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  80. Udgivet

    It's easy - It's e-learning! / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved Møde i ekspertgruppen vedr. fælleseuropæisk master i oversættelse, november, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  81. Udgivet

    The Stylish Way. / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved DigitStream, march, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  82. Udgivet

    Våffor sier vi sådden? / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved Sprogstafettens sprogmøder, oktober, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  83. Udgivet

    elearning - ny pædagogik, nye undervisningsmål, nye lærere, nye elever. / Lauridsen, Ole.

    2003. Paper præsenteret ved T.H. Lang, Silkeborg, marts, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  84. 2002
  85. Udgivet

    Das eLearning und alle seine (Un)Glückseligkeiten. / Lauridsen, Ole.

    2002. Paper præsenteret ved Forskningsseminar, Universitet i Trier, juni, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  86. Udgivet

    Nordit. Kvalitetsutveckling av IT-läromaterial för nordiska språk. TemaNord 2002:542. Red.av Maisa Martin och Tomi Ylkänen. / Parada, Mai; Nefzaoui, Sissel Jensen; Skarpnes, Eli; Lauridsen, Ole; Arnbjörnsdottir, Birna; Kuure, Leena.

    Kbh. : Nordic Council of Ministers, 2002. 74 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  87. Udgivet

    Some like It Soft. / Lauridsen, Ole.

    SSGRR 2002s Proceedings. 2002. s. CD-ROM.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  88. Udgivet

    The Integration of ICT on a Faculty-Wide Basis: Challenges, Problems, Perspectives. / Lauridsen, Ole.

    2002. Paper præsenteret ved ELC, oktober, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  89. Udgivet

    The TALLENT Project - new teaching/learning practice. / Lauridsen, Ole.

    2002. Paper præsenteret ved New Directions in Teaching and Learning, University of Limerick, May, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  90. Udgivet

    The Website in Teaching and Learning. / Lauridsen, Ole.

    2002. Paper præsenteret ved Underviserkonference, University of Limerick, August, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  91. Udgivet

    Tysk-dansk erhvervsordbog. / Lauridsen, Ole; Gadegård, Tove; Tarp, Sven.

    København : Gad, 2002. 303 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  92. 2001
  93. Udgivet

    Is Virtuality Virtual. / Lauridsen, Ole.

    SGRR 2001 Proceedings. SSGRR, 2001. s. CD-ROM.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  94. Udgivet

    Konjunktiv und ein Ende. / Lauridsen, Ole.

    I: Das ästhetische Wiesel, Nr. 3, 2001, s. 52-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  95. Udgivet

    Tysk på handelshøjskolen. / Lauridsen, Ole.

    I: Meddelelser fra Tysklærerforeningen for gymnasiet og hf, Nr. 161, 2001, s. 70-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  96. Udgivet

    Wohltemperiertes Nachdenken über eine Grammatik. / Lauridsen, Ole.

    I: Das ästhetische Wiesel, Nr. 1, 2001, s. 7-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  97. 2000
  98. Udgivet

    Masteruddannelse i IT, sprog og læring. / Ambjørn, Lone; Lauridsen, Ole.

    I: Spansklaererforeningen. Informationer, Nr. 80, 2000, s. 21-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  99. 1999
  100. Udgivet

    Dansk-tysk erhvervsordbog. / Lauridsen, Ole; Poulsen, Sven-Olaf; Gadegård, Tove; Tarp, Sven.

    Århus : Systime, 1999. 375 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  101. Udgivet

    Es leben der Konjunktiv I und II. / Lauridsen, Ole; Poulsen, Sv. O.

    Ausdrucksgrammatik versus Inhaltsgrammatik. red. / Renate Freudenberg-Findeisen. München : IUDICIUM Verlag, 1999. s. 297-305.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  102. Udgivet

    Lösungsschlüssel zu "Fortschritte". / Pors, Harald; Lauridsen, Ole; Pedersen, Bendt; Stubkjær, Flemming Talbo.

    København : Aschehoug - København, 1999. 46 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  103. 1998
  104. Udgivet

    Fortschritte. / Lauridsen, Ole; Pors, Harald; Pedersen, Bendt F.; Stubkjær, Flemming T.

    København : Aschehoug - København, 1998. 253 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  105. 1995
  106. Udgivet

    In der Praxis : arbejdsbog til skriftlig og mundtlig tysk. / Lauridsen, Ole; Pedersen, Bendt Falkesgaard; Pors, Harald.

    2. udg. Kbh. : Grafisk Forlag, 1995. 188 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  107. Udgivet

    Sieben alte Bücher hecken leicht ein neues aus. / Lauridsen, Ole.

    Overført fra Aarhus Katedralskoles Bibliotek. red. / Red. af Carsten Bach Nielsen og Per Dahl. Århus : Aarhus Katedralskole, 1995. s. s.101-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  108. Udgivet

    Tysk grammatik. / Lauridsen, Ole; Poulsen, Sven-Olaf.

    Kbh. : Munksgaard , 1995. 461 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  109. 1991
  110. Udgivet

    Berücksichtigung und Einfluss der historischen Grammatik einschliesslich der Wortbildung im Deutschen Wörterbuch. / Bergenholtz, Henning; Lauridsen, Ole.

    Studien zum Deutschen Wörterbuch von Jacob Grimm und Wilhelm Grimm, Band I. red. / Alan Kirkness/Peter Kühn/Herbert Ernst Wiegand. Tübingen : Max Niemeyer Verlag, 1991. s. s. 265-297.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning