DPU

Ole Henrik Hansen

  1. 2017
  2. Accepteret/In press

    Democracy and care – Values education in Nordic preschools. / Hansen, Ole Henrik; Broström, Stig; Skriver Jensen, Anders.

    London : Springer, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewAntologi

  3. Accepteret/In press

    Vad vi vet om vuxen barn kommunikation. / Hansen, Ole Henrik.

    Stockholm : Studentlitteratur, 2017. 45 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  4. Accepteret/In press

    Toddlers in Nordic Early Childhood Education and Care. / Hansen, Ole Henrik; Greve, Anne.

    International Handbook on Early Childhood Education and care. Springer, 2018. s. 907-929.

    Publikation: Forskning - peer reviewEncyclopædiartikel

  5. Udgivet

    Værdier i danske dagtilbud. / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver.

    1 udg. København : Akademisk Forlag, 2017. 160 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  6. Udgivet

    Værdier i danske dagtilbud : kortlægning, analyse, refleksion. / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver.

    København : Akademisk Forlag, 2017. 149 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  7. Udgivet

    Empati i pedagogiskt arbete. / Hansen, Ole Henrik.

    Förskolans yngsta barn: perspektiv på omsorg, lärande och lek. red. / Ingrid Pramling Samuelsson; Agneta Jonsson. Stockholm : Liber, 2017. s. 70-88.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  8. Udgivet

    Values in Danish early childhood education and care. / Broström, Stig; Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik.

    Nordic social pedagogical approach to early years . red. / Charlotte Ringsmose; Grethe Kragh-Müller. Cham : Springer, 2017. s. 25-41 (International perspectives on early childhood education and development, Vol. 15).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  9. 2016
  10. Udgivet

    Det er bedst, at være en sød lyshåret pige fra middelklassen. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 12, 15.11.2016, s. 22-29.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  11. Udgivet

    Omsorgsfulle relasjoner er kilden til kvalitet. / Damgaard Warrer, Sarah; Hansen, Ole Henrik.

    I: Barnehagefolk, Nr. 3, 07.10.2016, s. 66-72.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  12. Udgivet

    Læringsrapport 2015 : uligheder og variationer - i dagtilbud. / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2016. 130 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewRapport

  13. Udgivet

    The didactical basis of health education. / Broström, Stig; Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik.

    Vocies on participation. red. / Klaus Fischer; Irene Kaschefi-Haude; Jutta Schneider. Cologne : Signals Consortium, 2016. s. 69-80.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til rapport

  14. Udgivet

    Barnet i centrum : pædagogik og relationer i vuggestue og dagpleje. / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Svinth, Lone.

    København : Akademisk Forlag, 2016. 192 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  15. Udgivet

    Dagtilbud : læringsrapport 2015 : Fredericia kommune. / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 105 s.

    Publikation: ForskningRapport

  16. Udgivet

    Dagtilbud : læringsrapport 2015 : Hedensted kommune. / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 86 s.

    Publikation: ForskningRapport

  17. Udgivet

    Dagtilbud : læringsrapport 2015 : Billund kommune. / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 86 s.

    Publikation: ForskningRapport

  18. Udgivet

    Dagtilbud : læringsrapport 2015: Nordfyns kommune. / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 86 s.

    Publikation: ForskningRapport

  19. Udgivet

    Dagtilbud - Læringsrapport 2015 : Svendborg kommune. / Hansen, Ole Henrik; Nordahl, Thomas; Øyen Nordahl, Sigrid; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

    Aalborg : Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2016. 87 s.

    Publikation: ForskningRapport

  20. Udgivet

    Pædagogen, professoren, personligheden : festskrift til Stig Broström. / Jensen, Anders Skriver (Redaktør); Hansen, Ole Henrik (Redaktør).

    Frederikshavn : Dafolo, 2016. 144 s.

    Publikation: FormidlingAntologi

  21. Afsendt

    Testing toddlers for stress indicators. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Early Childhood Research Quarterly, 2016.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  22. 2015
  23. Udgivet

    Betydningen av voksen-barn-kommunikasjon. / Hansen, Ole Henrik.

    Oslo : Gyldendal (Norway), 2015. 43 s. (Dette vet vi om - barnehagen).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  24. Under udarbejdelse

    Conflicting values. / Hansen, Ole Henrik; Einarsdottir, Johanna; Anna-Maija, Puriola; Anette, Emilson.

    Values in Nordic Early childhood education, Research methodology and practice. red. / Eva Johansson; Johanna Einarsdottir; Elly Singer. Springer, 2015.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  25. Under udarbejdelse

    Denmark: Democracy, caring and discipline in Danish preschools: Bringing values together. Making sense of values in Nordic preschools. / Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig.

    I: International Journal of Early Childhood, Vol. IJEC Special Issue, 01.12.2015.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  26. Under udarbejdelse

    Shared intentionallity between young children and preschool teacher in Danish preschools. / Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig.

    Values in early education and care . How values inspire and constitute daily pedagogical practices of professionals and parents.. red. / Eva Johanneson; Johanna Einarsdottir; Elly Singer. Routledge, 2015.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  27. Accepteret/In press

    Values and value education in Danish preschools. / Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik.

    The Nordic Social Pedagogical Approach to Early Years Learning. red. / Grethe Kragh-Müller; Charlotte Ringsmose. Springer, 2015.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  28. Udgivet

    Børns sproglige udvikling. / Hansen, Ole Henrik.

    Kvalitet i dagtilbud : grundbog til dagtilbudspædagogik. red. / Ida Kornerup; Torben Næsby. 1.udg. Frederikshavn : DAFOLO, 2015. s. 48-60 (Den professionelle pædagog).

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  29. Udgivet

    Det ved vi om betydningen af voksen-barn kommunikation. / Hansen, Ole Henrik.

    Frederikshavn : Dafolo, 2015. 47 s. (Det ved vi om...).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  30. Udgivet

    Følelsen af venskab. / Hansen, Ole Henrik.

    Barndom i barnehagen: vennskap. red. / Maria Øksnes; Anne Greve. Oslo : Cappelen Akademisk Forlag, 2015. s. 119-133.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  31. Udgivet

    Barnet i Centrum : evaluering. / Broström, Stig; Jensen, Tine Mark; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Svinth, Lone.

    København : Barnet i Centrum, Aarhus Universitet, 2015.

    Publikation: FormidlingRapport

  32. Udgivet

    Udfordringer ved implementering af en sundhedsprofil i de pædagogiske rammer omkring det nul-treårige barn. / Hansen, Ole Henrik.

    Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole: praktisk guide til en helhedsorienteret indsats . 1.udg. Frederikshavn : Dafolo, 2015. s. 71-78.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  33. Udgivet

    Udvikling af mental sundhed gennem interaktioner mellem børn og omsorgsgivere. / Hansen, Ole Henrik.

    Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole: praktisk guide til en helhedsorienteret indsats. 1.udg. Frederikshavn : Dafolo, 2015. s. 103-111.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  34. 2014
  35. Udgivet

    Didaktik i dagtilbud. / Hansen, Ole Henrik.

    Pædagogens grundfaglighed: grundbog til pædagoguddannelsen. 1.udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 209-226.

    Publikation: Undervisning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  36. Udgivet

    Stressundersøgelse af de mindste børn i Danmark : en forskningsrapport. / Hansen, Ole Henrik.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2014. 40 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewRapport

  37. Udgivet

    Dette vet vi om barnehagen : Læringsmiljøet for de minste barna. / Hansen, Ole Henrik.

    Oslo : Gyldendal Akademisk, 2014. 31 s.

    Publikation: Undervisning - peer reviewBog

  38. Udgivet

    Højkvalitetspasning for små børn. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Paedagogisk Psykologisk Tidsskrift, Vol. 51, Nr. 4, 2014, s. 14-23.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  39. Udgivet

    Inklusion i vuggestuen. / Hansen, Ole Henrik.

    De mange veje mod inklusion: metoder og tilgange i pædagogers praksis. red. / Tom Ritchie. 1.udg. Værløse : Billesøe og Baltzer, 2014. s. 268-285.

    Publikation: Undervisning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  40. Udgivet

    Professionel kærlighed i dagtilbud : professionel kærlighed som grundlag for barnets mentale udvikling i dagtilbud. / Hansen, Ole Henrik.

    Professionel kærlighed: er der plads til ægte følelser i det professionelle forhold. red. / Else Marie Bech. 1.udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 17-30.

    Publikation: Undervisning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  41. Udgivet

    På tålt ophold. / Hansen, Ole Henrik.

    I: 0 - 14, Nr. 1/2014, 2014, s. 88-91.

    Publikation: FormidlingKommentar/debat

  42. Udgivet

    Vuggestuer for alle børn. / Hansen, Ole Henrik.

    Inklusionens historie og aktualitet: festskrift til en ildsjæl - Ole Hansen. red. / Lars Qvortrup. 1.udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 175-191.

    Publikation: FormidlingBidrag til bog/antologi

  43. 2013
  44. Udgivet

    Skandaløs opsplitning af børn. / Broström, Stig; Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik.

    I: Politiken. 2013 ; 18. august 2013. s. 10.

    Publikation: FormidlingKommentar/debat

  45. Udgivet

    Dagplejen i Danmark : en forskningsrapport. / Hansen, Ole Henrik.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2013. 143 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewRapport

  46. Udgivet

    Transition to school : Contemporary Danish Perspectives. / Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik.

    International perspectives on transition to school: reconceptualising beliefs, policy and practice. red. / Kay Margetts; Anna Kienig. 1.udg. New York : Routledge Falmer, 2013. s. 56-68.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  47. Udgivet

    Le curriculum danois : un moyen d'assurer la qualité et le bien-être. / Hansen, Ole Henrik.

    Bien-être des jeunes enfants dans l'accueil et l'education en France et ailleurs: actes du colloque, 10 et 11 octobre 2011 . red. / Bénédicte Galtier. Paris : DREES, 2013. s. 49-51 (Collection études et statistiques).

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  48. Udgivet

    Det ved vi om vuggestuen som læringsmiljø. / Hansen, Ole Henrik.

    1. udg. Frederikshavn : Dafolo A/S, 2013. 46 s.

    Publikation: FormidlingBog

  49. Udgivet

    Forord. / Hansen, Ole Henrik.

    Er der nogen hjemme?: En antologi om hjemmepasning. 1.udg. København : Brumbas, 2013. s. 7-10.

    Publikation: FormidlingBidrag til bog/antologi

  50. Udgivet

    Jeg var lige så glad ... / Hansen, Ole Henrik.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Vol. 2013, Nr. 6, 2013, s. 72-74.

    Publikation: FormidlingKommentar/debat

  51. Udgivet

    Sprogets sociale forankring : at blive til som menneske. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Kognition & Pædagogik, Vol. 23, Nr. 90, 2013, s. 28-39.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  52. Udgivet

    Stemmer i fællesskabet. / Hansen, Ole Henrik.

    Aarhus : Aarhus Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik, 2013. 281 s.

    Publikation: ForskningPh.d.-afhandling

  53. Udgivet

    The Danish study : the early start : how to involve the preschool teachers. / Broström, Stig; Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik.

    2013. Abstract from EECERA 2013, Tallinn, Estland.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt til konference

  54. Udgivet

    Vuggestue. / Hansen, Ole Henrik.

    Håndbog til pædagoguddannelsen: ti perspektiver på pædagogik. red. / Trine Ankerstjerne; Stig Broström. 1.udg. København : Hans Reitzel, 2013. s. 604-618.

    Publikation: UndervisningBidrag til bog/antologi

  55. Udgivet

    Vuggestuen som socialt læringsmiljø. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Pædagogisk psykologisk tidsskrift, Vol. 50, Nr. 3, 2013, s. 51-59.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  56. 2012
  57. Udgivet

    Baggrundsrapport fra Task Force om Fremtidens Dagtilbud. / Egelund, Niels; Hansen, Ole Henrik; Csonka, Agi; Jørgensen, Kirsten; Davidsen, Irene ; Sloth, Lars; Joen Jacobsen, Laust.

    København : Ministeriet for Børn og Undervisning, 2012. 73 s.

    Publikation: Rådgivning - peer reviewRapport

  58. Udgivet

    Fremtidens dagtilbud : pejlemærker fra Task Force om fremtidens dagtilbud. / Egelund, Niels; Hansen, Ole Henrik; Csonka, Agi; Jørgensen, Kirsten; Davidsen, Irene; Sloth, Lars; Joen Jacobsen, Laust.

    København : Ministeriet for Børn og Undervisning, 2012. 34 s.

    Publikation: Rådgivning - peer reviewRapport

  59. Udgivet

    Inklusion og læring i praksis : fortællinger fra fremtidens dagtilbud. / Egelund, Niels; Hansen, Ole Henrik; Csonka, Agi; Sloth, Lars; Jørgensen, Kirsten; Davidsen, Irene; Joen Jacobsen, Laust.

    København : Ministeriet for Børn og Undervisning, 2012. 31 s.

    Publikation: RådgivningRapport

  60. Udgivet

    Pædagogprofessionens selvforståelse : fra frileg til organiseret læring. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis , Nr. 3, 05.2012, s. 54-66.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  61. Udgivet

    Interaktionsmønstre i den danske vuggestue. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Cursiv, Nr. 10, 2012, s. 71-86.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  62. Udgivet

    Kjærlighet som kvalitet i barneehagetilbuddet for de mindste. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Barnehagefolk, Vol. 28, Nr. 4, 2012, s. 57-61.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  63. Udgivet

    Undersøgelse af sprogpædagogik (early literacy) i børnehaven : en forskningsrapport. / Broström professor m.so., Stig; Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 43 s.

    Publikation: ForskningRapport

  64. 2011
  65. Udgivet
  66. Udgivet
  67. Udgivet

    Pædagogisk kærlighed : et begrebsligt ståsted for fremtidens vuggestuepædagogik. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Gjallerhorn, Nr. 14, 2011, s. 36-43.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  68. Udgivet

    Sproghistorier : sprog- og skriftsprogstilegnelse i børnehave, SFO og børnehaveklasse. / Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik.

    I: Skolestart, Vol. 41, Nr. 2, 2011, s. 4-7.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  69. 2010
  70. Udgivet

    Sproghistorier : En bro mellem skriftsprogstilegnelse i børnehave og indskoling? / Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik; Broström, Stig.

    I: Viden om Laesning, Nr. 8, 09.2010, s. 21-25.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  71. Udgivet

    Husk lige de mindste! / Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig.

    I: Dagbladet Information. 2010 ; 18. august 2010.

    Publikation: FormidlingKronik

  72. Udgivet

    Care and education in the Danish Créche. / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik.

    I: International Journal of Early Childhood, Vol. 42, Nr. 2, 2010, s. 87-100.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  73. Udgivet

    Critical perspectives on danish early childhood education and care : between the technical and the political. / Jensen, Anders Skriver; Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik.

    I: Early Years, Vol. 30, Nr. 3, 2010, s. 243-254.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  74. Udgivet

    Det postmoderne barn : Pædagoger som hjernens gartnere. / Hansen, Ole Henrik.

    I: PPR, Nr. 2, 2010, s. 50-55.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  75. Udgivet

    Early literacy indicators : a socio-cultural story? / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver.

    2010. Paper presented at EECERA 2010, Birmingham, Storbritannien.

    Publikation: ForskningPaper

  76. Udgivet

    Early literacy learning in the perspective of the child : literacy stories. / Mellgren, Elisabeth; Jensen, Anders Skriver; Hansen, Ole Henrik.

    Transition from pre-school to school: emphasizing early literacy: comments and reflections by researchers from eight European countries. red. / Hartmut Müller. Køln : EU-Agency, Regional Government of Cologne/Germany, 2010. s. 21-31.

    Publikation: FormidlingBidrag til bog/antologi

  77. Udgivet

    Embracing early literacy indicators : a socio-cultural story? / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver.

    2010. Paper presented at OMEP World Congress, Göteborg, Sverige.

    Publikation: ForskningPaper

  78. Udgivet

    Embracing early literacy indicators : a socio-cultural story? / Broström, Stig; Hansen, Ole Henrik; Jensen, Anders Skriver.

    OMEP, August 11-13, 2010, Göteborg, Sweden: abstracts. OMEP, 2010. s. 54.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt i proceedings

  79. Udgivet

    Hvor dumme er pædagoger egentlig? / Hansen, Ole Henrik.

    I: PPR, Nr. 2, 2010, s. 72-75.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  80. Udgivet

    Introduction. / Kaschefi-Haude, Irene; Hansen, Ole Henrik; Pramling Samuelsson, Ingrid; Jensen, Anders Skriver.

    Transition from pre-school to school: emphasizing early literacy: comments and reflections by researchers from eight European countries. red. / Hartmut Müller. S.l. : EU-Agency, Regional Government of Cologne/Germany, 2010. s. 9-15.

    Publikation: FormidlingBidrag til bog/antologi

  81. Udgivet

    Language acquisition in the Danish crèche : focusing on the child's perspective. / Hansen, Ole Henrik.

    2010. Paper presented at 20th annual EECERA conference, Birmingham, Storbritannien.

    Publikation: ForskningPaper

  82. Udgivet

    Multi-disciplinary language construction for the 0-3 year child. / Hansen, Ole Henrik.

    2010. Abstract from 20th EECERA ANNUAL CONFERENCE, Birmingham, Storbritannien.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt til konference

  83. Udgivet

    Usage based language acquisition in the Danish crèche. / Hansen, Ole Henrik.

    OMEP, August 11-13, 2010, Göteborg, Sweden. 2010.

    Publikation: ForskningKonferencebidrag i proceedings

  84. Udgivet

    Usage based language acquisition in the Danish crèche. / Hansen, Ole Henrik.

    OMEP, August 11-13, 2010, Göteborg, Sweden: abstracts. 2010. s. 59.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt i proceedings

  85. 2009
  86. Udgivet

    Læringshistorier : metode. / Hansen, Ole Henrik.

    København. 2009, Slides.

    Publikation: UndervisningAndet bidrag

  87. Udgivet

    Literacy i leg. / Hansen, Ole Henrik.

    København. 2009, Slides.

    Publikation: UndervisningAndet bidrag

  88. Udgivet

    Et læringsbegreb. / Hansen, Ole Henrik.

    Kompendium til Tidligt sprog - early literacy i overgangen fra børnehave til skole. Danmarks Pædagogiske Universitetsskole. red. / Stig Broström; Anders Skriver Jensen; Ole Henrik Hansen. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. s. 80-90.

    Publikation: UndervisningBidrag til bog/antologi

  89. Udgivet

    Et neurobiologisk paradigme. / Hansen, Ole Henrik.

    2009. Paper presented at OMEP Danmark konference, Frederiksberg, Danmark.

    Publikation: ForskningPaper

  90. Udgivet

    Læringshistorier. / Hansen, Ole Henrik.

    Kompendium til Tidligt sprog: early literacy i overgangen fra børnehave til skole. red. / Stig Broström; Anders Skriver Jensen; Ole Henrik Hansen. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. s. 91-101.

    Publikation: UndervisningBidrag til bog/antologi

  91. Udgivet

    Social(de)konstruktivisme. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Vol. 12, Nr. 1, 2009, s. 53-60.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  92. 2008
  93. Udgivet

    Hjernerum : hvordan udvikles kreativitet og fantasi i dagens pædagogiske virkelighed. / Hansen, Ole Henrik.

    København. 2008, Slides.

    Publikation: UndervisningAndet bidrag

  94. 2007
  95. Udgivet

    Socialpædagogik : fællesskabets pædagogik. / Hansen, Ole Henrik.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Nr. 20, 2007, s. 37-42.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  96. 2003
  97. Udgivet

    Sinkens spådom. / Hansen, Ole Henrik.

    København, 2003. 152 s.

    Publikation: FormidlingBog