DPU

Knud Illeris

  1. 2017
  2. Udgivet

    The learning environment must be created : motivation must be found. / Illeris, Knud.

    Understanding learning and motivation in youth: challenging policy and practice. red. / Noemi Katznelson; Niels Ulrik Sørensen; Knud Illeris. Abingdon, Oxon, New York, NY : Routledge, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    Understanding learning and motivation in youth : challenging policy and practice. / Katznelson, Noemi (Redaktør); Illeris, Knud (Redaktør); Sørensen, Niels Ulrik (Redaktør).

    Abingdon, Oxon, New York, NY : Routledge, 2017. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  4. Udgivet

    How we learn : learning and non-learning in school and beyond. / Illeris, Knud.

    2 udg. Routledge, 2017. 272 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  5. Udgivet

    Peter Jarvis and the understanding of adult learning. / Illeris, Knud.

    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 36, Nr. 1-2, 2017, s. 35-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Transformative learning as change and development of identity. / Illeris, Knud.

    Transformative learning meets Bildung: an international exchange. red. / Anna Laros; Thomas Fuhr; Edward W. Taylor. Rotterdam : Sense Publishers, 2017. s. 179-190.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. 2012
  8. Udgivet

    Et arbejdsmarked for de udsatte unge. / Illeris, Knud; Simonsen, Birgitte; Katznelson, Noemi.

    I: Information, 16.02.2012, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  9. Udgivet

    Før vi taber de udsatte unge. / Illeris, Knud; Simonsen, Birgitte; Katznelson, Noemi.

    I: Politiken, 16.01.2012, s. 7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  10. Udgivet

    49 tekster om læring. / Illeris, Knud.

    1. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2012. 630 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  11. Udgivet

    Comprehensive learning. / Illeris, Knud.

    Encyclopedia of the sciences of learning. red. / Norbert M. Seel. Bind 2 Berlin : Springer Science+Business Media, 2012. s. 693-696.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  12. Udgivet

    Kompetence : hvad, hvorfor, hvordan? / Illeris, Knud.

    2. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2012. 178 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  13. Udgivet

    Learning and cognition. / Illeris, Knud.

    The Routledge international handbook of learning. red. / Peter Jarvis. London : Routledge, 2012. s. 18-27.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  14. Udgivet

    Learning defense. / Illeris, Knud.

    Encyclopedia of the sciences of learning. red. / Norbert M. Seel. Bind 4 Berlin : Springer Science+Business Media, 2012. s. 1840-1842.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  15. Udgivet

    Learning resistance. / Illeris, Knud.

    Encyclopedia of the sciences of learning. red. / Norbert M. Seel. Bind 4 Berlin : Springer Science+Business Media, 2012. s. 1963-1964.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  16. Udgivet

    Læring. / Illeris, Knud.

    Oslo : Gyldendal Norsk Forlag, 2012. 351 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  17. Udgivet

    Non-learning. / Illeris, Knud.

    Encyclopedia of the sciences of learning. red. / Norbert M. Seel. Bind 5 Berlin : Springer Science+Business Media, 2012. s. 2478-2479.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  18. 2011
  19. Udgivet

    Læring. / Illeris, Knud.

    Gyldendals Pædagogikhåndbog. red. / Hans Jørgen Kristensen; Per Fibæk Laursen. København : Gyldendal, 2011. s. 246-261.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  20. Udgivet

    The Fundamentals of Workplace Learning : Understanding How People Learn in Working Life. / Illeris, Knud.

    Abingdon : Routledge, 2011. 179 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  21. 2010
  22. Udgivet

    Vi bør satse på rundkredspædagogik : individualisering er skyld i, at så få gennemfører en ungdomsuddannelse. / Illeris, Knud.

    I: Politiken, 09.06.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  23. Udgivet

    Ministerskift kræver hovedrengøring. / Illeris, Knud.

    I: Politiken, 02.03.2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  24. Udgivet

    Characteristics of adult learning. / Illeris, Knud.

    International encyclopedia of education. Oxford : Elsevier, 2010. s. 36-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  25. Udgivet

    Forord. / Illeris, Knud.

    Det frie Gymnasium 40 år: et dannelsesskrift. red. / Anne-Mette Nygaard; Birgitte Darger; Torben Lind Jensen. København : Eksskolens Trykkeri, 2010. s. 6-9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  26. Udgivet

    Fundamentals of workplace learning : understanding how people learn in working life. / Illeris, Knud.

    London/New York : Routledge, 2010. 191 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  27. Udgivet

    Hoe we leren : én omvattende en eigentijdse theorie over hoe mensen leren. / Illeris, Knud.

    Leren in organsaties: als leren het antwoord is, wat is dan de vraag?. red. / Gertjan Schuiling; Hans Vermaak; Heleen Tours. Deventer : Kluwer, 2010. s. 91-107.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  28. Udgivet

    How we learn. / Illeris, Knud.

    Beijing : Educational Science Publishing House, 2010. 335 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  29. Udgivet

    Kompetence, læring og uddannelse : en introduktion til Knud Illeris' læringsbegreb. / Illeris, Knud.

    I: MID magasin, Bind 5, Nr. 22, 2010, s. 22-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  30. Udgivet

    Lernen verstehen : Kognition, Emotion, Interaktion. / Illeris, Knud.

    Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2010. 268 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  31. Udgivet

    Workplaces and learning. / Illeris, Knud.

    The SAGE handbook of workplace learning . red. / Margeret Malloch; Len Cairns; Karen Evans; Bridget N O'Connor. SAGE Publications Ltd., 2010. s. 32-45.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  32. 2009
  33. Udgivet

    Når Haarder og Sander er fortid. / Illeris, Knud.

    I: Politiken, 14.03.2009, s. 3-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  34. Udgivet

    A comprehensive understandig of human learning. / Illeris, Knud.

    I: International Journal of Continuing Education and Lifelong Learning, Bind 2, Nr. 1, 2009, s. 45-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  35. Udgivet

    A comprehensive understanding of human learning. / Illeris, Knud.

    Contemporary theories of learning: 16 learning theorists ... in their own words. red. / Knud Illeris. Athens : Metaixmio, 2009. s. 21-37.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  36. Udgivet

    A comprehensive understanding of human learning. / Illeris, Knud.

    Contemporary theories of learning: learning theorists ... in their own words. red. / Knud Illeris. Abingdon : Routledge, 2009. s. 7-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  37. Udgivet

    Basal læringsforståelse og aktuel uddannelsespolitik. / Illeris, Knud.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 57, Nr. 2, 2009, s. 48-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  38. Udgivet

    Competence, learning and education : how can competences be learned, and how can they be developed in formal education. / Illeris, Knud.

    International perspectives on competence development: developing skills and capabilities. red. / Knud Illeris. Abingdon : Routledge, 2009. s. 83-98.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  39. Udgivet

    Contemporary theories of learning : learning theorists ... in their own words. / Illeris, Knud (Redaktør).

    London/New York : Routledge, 2009. 235 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  40. Udgivet

    Contemporary theories of learning : 16 learning theorists ... in their own words. / Illeris, Knud (Redaktør).

    Athens : Metaixmio, 2009. 311 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  41. Udgivet

    Contemporary theories of learning : learning theorist ... in their own words. / Illeris, Knud.

    Abingdon : Routledge, 2009. 248 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  42. Udgivet

    Dansk pædagogik i verdensklasse - svær at måle, nem at undergrave : interview m. Knud Illeris af Anna Mogensen. / Mogensen, Anna; Illeris, Knud.

    I: AU-gustus, Bind 2009, Nr. 2, 2009, s. 13-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  43. Udgivet

    General qualification as a societal and an individual need. / Illeris, Knud.

    Eigen-Sinn und Widerstand: Kritische Beiträge zum Kompetenzentwicklungdiskurs. red. / Alex Bolder; Rolf Dobischat. Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2009. s. 168-178.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  44. Udgivet

    International perspectives on competence development : developing skills and capabilities. / Illeris, Knud (Redaktør).

    Abingdon : Routledge, 2009. 228 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  45. Udgivet

    Introduction. / Illeris, Knud.

    Contemporary theories of learning: learning theorists ... in their own words. red. / Knud Illeris. Abingdon : Routledge, 2009. s. 1-6.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  46. Udgivet

    Introduction. / Illeris, Knud.

    International perspectives on competence development: developing skills and capabilities. red. / Knud Illeris. Abingdon : Routledge, 2009. s. 1-4.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  47. Udgivet

    Kompetence, læring og uddannelse : hvordan læres kompetencer, og hvordan kan de udvikles gennem formaliseret uddannelse. / Illeris, Knud.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 29, Nr. 2, 2009, s. 194-209.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  48. Udgivet

    Kompetence, læring og uddannelse : hvordan læres kompetencer, og hvordan kan de udvikles gennem formaliseret uddannelse? / Illeris, Knud.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 28, Nr. 2, 2009, s. 194-209.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  49. Udgivet

    Learning, work and competence development. / Illeris, Knud.

    Learning@work: perspectives on skills development in the workplace. red. / Shirley Walters. Pretoria : South African Qualifications Authority, 2009. s. 4-15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  50. Udgivet

    Når Haarder og Sander er fortid. / Illeris, Knud.

    I: Tidsskrift for Ungdomsforskning, Bind Årg. 8, Nr. 1/2, 2009, s. 49-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  51. Udgivet

    Når Haarder og Sander er fortid. / Illeris, Knud.

    I: Ungdomsforskning, Bind 8, Nr. 1/2, 2009, s. 49-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  52. Udgivet

    O specyfice uczenia sie ludzi doroslych. / Illeris, Knud.

    I: Terazniejszosc, Czlowiek, Edukacja, Bind 45, Nr. 1, 2009, s. 85-96.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  53. Udgivet

    The four types of learning. / Illeris, Knud.

    I: Adult education, Bind 18, 2009, s. 13-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  54. Udgivet

    Transfer of learning in the learning society : how can the barriers between different learning spaces be surmounted, and how can the gap between learning inside and outside schools be bridged . / Illeris, Knud.

    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 28, Nr. 2, 2009, s. 137-148.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  55. Udgivet

    Ungdomsliv : mellem individualisering og standardisering. / Katznelson, Noemi; Illeris, Knud; Nielsen, Jens Christian; Sørensen, Niels Ulrik; Simonsen, Birgitte.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2009. 324 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  56. 2008
  57. Udgivet

    Asia Pacific Education Review : Special Issue: Competence Development. / Illeris, Knud (Redaktør).

    Seoul. 2008, Redaktion af tidsskrift særnummer.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  58. Udgivet

    Competence Development : A Key to Modern Education or just another Buzzword. / Illeris, Knud.

    I: Asia Pacific Education Review, Bind 9, Nr. 1, 2008, s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    De kortuddannede og daghøjskolerne. / Illeris, Knud.

    I: Årsskrift 2007, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  60. Udgivet

    Learning. / Illeris, Knud.

    The Routledge International Encyclopedia of Education. red. / David Crook; Gary McCulloch. London : Routledge, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskning

  61. Udgivet

    Lifelong learning as a psychological process. / Illeris, Knud.

    The Routledge International Handbook of Lifelong Learning. red. / Peter Jarvis. London : Routledge, 2008. s. 401-410.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskning

  62. Udgivet

    Lifelong learning as a psychological process. / Illeris, Knud.

    The Routledge international handbook of lifelong learning. Abingdon : Routledge, 2008. s. 401-410.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  63. Udgivet

    Læring i et positivt psykologisk perspektiv. / Illeris, Knud.

    Positiv Psykologi. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 154-179.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  64. Udgivet

    På skolebænken igen : De kortuddannedes perspektiver. / Illeris, Knud.

    I: Erhvervsskolelæreren, Nr. 2, 2008, s. 20-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    På skolebænken igen : De kortuddannedes perspektiver. / Illeris, Knud.

    I: Erhvervsskolelæreren, Nr. 2, 2008, s. 20-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  66. 2007
  67. Udgivet

    Book Review: Towards a Comprehensive Theory of Human Learning : by Peter Jarvis. / Illeris, Knud.

    I: Human Resource Development Review, Bind 5/2006, Nr. 3, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Hard Fun - personlig kompetenceudvikling : Evaluering af et kompetenceudviklingsprojekt i mediebranchen. / Illeris, Knud; Nielsen, Jens Christian; Jeppesen, Dorthe Skov.

    København : Learning Lab Denmark / Danmarks Pædagogiske Universitet, 2007. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  69. Udgivet

    How We Learn : Learning and non-learning in school and beyond. / Illeris, Knud.

    1 udg. London / New York : Routledge, 2007. 289 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  70. Udgivet

    Learning and democracy : Learning democratically: Using study circles. / Illeris, Knud.

    I: Adults Learning, Bind 18, Nr. 6, 2007, s. 29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  71. Udgivet

    Lärande. / Illeris, Knud.

    2 udg. Lund : Studentlitteratur, 2007. 336 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  72. Udgivet

    Læringsteoriens elementer : hvordan hænger det hele sammen. / Illeris, Knud.

    Læringsteorier: 6 aktuelle forståelser. 1. udg. København : Roskilde Universitetsforlag, 2007. s. 11-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  73. Udgivet

    Læringsteorier : 6 aktuelle forståelser. / Illeris, Knud (Redaktør).

    1 udg. København : Roskilde Universitetsforlag, 2007. 157 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  74. Udgivet

    Noget om læring, uddannelse og konkurrenceevne. / Illeris, Knud.

    I: Metier, Bind 2006, Nr. 2, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  75. Udgivet

    Pedagogical approaches to work-related learning with special reference to the low-skilled. / Illeris, Knud.

    Educating the Global Workforce: Knowledge, Knowledge Work and Knowledge Workers. 1. udg. London : Routledge, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  76. Udgivet

    Tværvidenskab som vilkår : Uden tværvidenskab ingen læringsforskning. / Illeris, Knud.

    Tankestreger: Tværvidenskabelige nybrud. red. / Robin Engelhardt; Camilla Mehlsen; Frederik Stjernfelt. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. s. 211-218.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  77. Udgivet

    What Do We Actually Mean By Experiential Learning. / Illeris, Knud.

    I: Human Resource Development Review, Bind 6, Nr. 1, 2007, s. 84-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. 2006
  79. Udgivet

    Arbejdspladsen som ramme for læring. / Illeris, Knud.

    Personaleledelse: artikler og cases. 1. udg. København : Nyt fra Samfundsvidenskaberne, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  80. Udgivet

    Boganmeldelse - Peter Jarvis: Towards a Comprehensive Theory of Learning. / Illeris, Knud.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 2006, Nr. 3, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  81. Udgivet

    Das "Lerndreieck" : Rahmenkonzept für ein übergreifendes Verständnis vom menschliches Lernen. / Illeris, Knud.

    Vom Lernen zum Lehren: Lern- und Lehrforschung für die Weiterbildung. DIE spezial. udg. Bonn : Deutsches Institut für Erwachsenenbildung, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  82. Udgivet

    David Kolbs teori om læringsstile. / Illeris, Knud.

    Læringens og tænkningens stil: En antologi om stilteorier. 1. udg. København : Billesø, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  83. Udgivet

    De kortuddannede : Voksenuddannelsernes største problem. / Illeris, Knud.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2006, Nr. 2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  84. Udgivet

    Elinikäinen oppiminen ja matalasti koulutetut. / Illeris, Knud.

    I: Aikuiskasvatus, Bind 2006, Nr. 1, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    Lifelong learning and the low-skilled. / Illeris, Knud.

    In from the Margins: Adult Education, Work and Civil Society. 1. udg. Rotterdam : Sense Publishers, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  86. Udgivet

    Lifelong learning and the low-skilled. / Illeris, Knud.

    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 25, Nr. 1, 2006, s. 15-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Læring. / Illeris, Knud.

    2. reviderede udgave udg. København : Roskilde Universitetsforlag, 2006. 297 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  88. Udgivet

    Organisering af læreprocesser. / Illeris, Knud.

    Almen didaktik: - i læreruddannelse og lærerarbejde. 1. udg. Århus : Kvan, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  89. Udgivet

    Trzy wymiaru uczenia sie : Poznawcze, emocjonalne i spoleczne ramy wspolczesnej teorii uczenia sie. / Illeris, Knud.

    1. udg. Wroclaw : Wydawnictwo Naukowe, 2006. 283 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  90. Udgivet

    Ungdom, kompetence og identitet. / Ulriksen, Lars; Illeris, K.; Katznelson, N.; Simonsen, B.

    I: Ungdomsforskning, Bind 5, Nr. 2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  91. Udgivet

    Vil gerne : har ikke lyst. / Illeris, Knud.

    I: Netavisen, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  92. Udgivet

    Voksenuddannelse og de kortuddannede. / Illeris, Knud.

    Bæredygtig velfærd. 1. udg. København : Socialpolitisk Forlag, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  93. Udgivet

    What is special about adult learning? / Illeris, Knud.

    Lifelong Learning: Concepts and Contexts. 1. udg. London : Routledge, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  94. 2005
  95. Udgivet

    A comprehensive understanding of human learning. / Illeris, Knud.

    Human Learning: An holistic approach. 1. udg. London : Routledge, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  96. Udgivet

    Breaking the Ice : Five Tips. / Illeris, Knud.

    I: quarterly, Bind 2005, Nr. 3/4, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  97. Udgivet

    Brjotum isinn. / Illeris, Knud.

    Gatt: Arsrit um fullordinsfrædslu og starfsmenntun. Reykjavik : Frædslumidstod atvinnulifsins, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  98. Udgivet

    Bryd isen. / Illeris, Knud.

    I: quarterly, Bind 2005, Nr. 3/4, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  99. Udgivet

    Hvad er det særlige ved voksnes læring? / Illeris, Knud.

    Voksnes læringsrum. 1. udg. København : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  100. Udgivet

    Livslang læring : trang eller tvang? / Illeris, Knud.

    Voksnes læringsrum. 1. udg. København : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  101. Udgivet

    Low-skilled workers learn at the workplace. / Illeris, Knud.

    I: Lifelong Learning in Europe, Bind 10, Nr. 3, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. Udgivet

    Læring i arbejdslivet. / Illeris, Knud.

    Voksnes læringsrum. 1. udg. København : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  103. Udgivet

    Modsætninger - ansvarlighed. / Illeris, Knud.

    Udspil: udsyn - udsagn - indblik. København : Foreningen af Daghøjskoler, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportFormidling

  104. Udgivet

    Tekster om voksenlæring. / Illeris, Knud (Redaktør); Berri, Signe (Redaktør).

    1 udg. København : Roskilde Universitetsforlag, 2005. 303 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  105. 2004
  106. Udgivet

    Livslang læring : trang eller tvang? / Illeris, Knud.

    I: Berlingske Tidende, 19.02.2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  107. Udgivet

    A model for learning in working life. / Illeris, Knud.

    I: Journal of Workplace Learning, Bind 16, Nr. 7-8, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  108. Udgivet

    Adult Education and Adult Learning. / Illeris, Knud.

    Melbourne / Florida : Krieger Publishing Company / Roskilde University Press, 2004. 245 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  109. Udgivet

    Bliv bedre eller tab : Interview med Henrik Møhring Madsen. / Illeris, Knud.

    I: Journalisti, Nr. 13, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  110. Udgivet

    Det nye kompetencebegreb. / Illeris, Knud.

    I: Agora CVU, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Forrige 1 2 Næste