Kasper Tang Vangkilde

Ph.d., Lektor

Kasper Tang Vangkilde

Profil

Kasper Tang Vangkilde er lektor i antropologi med særlig fokus på business, organisation og design. Igennem en længere årrække har hans primære interesse kredset om forskellige forbindelser mellem antropologi og erhvervsliv, idet han særligt er drevet af to overordnede, men nært forbundne ambitioner: Dels at vise hvordan erhvervslivet udgør et interessant antropologisk forskningsobjekt i sin egen ret, dels at synliggøre hvordan antropologien har stor relevans for erhvervslivet i en mere praksisrettet forstand. Med dette fokus har han på baggrund af et etnografisk feltarbejde i en international modevirksomhed især arbejdet med kreativitet, design og branding blandt modedesignere, ligesom han i de senere år har været involveret i udviklingen af designantropologien, ikke mindst som del af styregruppen for det internationale Research Network for Design Anthropology. Han har netop påbegyndt et nyt eksplorativt forskningsprojekt med fokus på professionelle bestyrelsesmedlemmer, mens han også har en stigende interesse for socialøkonomiske virksomheder. Kasper fungerer desuden som instituttets erhvervsambassadør. 

Vis alle (43) »

Vis alle (1) »

ID: 45618798