DPU

Om DPU

Bjarke Lindsø Andersen

Kandidat i Uddannelsesvidenskab, Ph.d.-stipendiat

Bjarke Lindsø Andersen
Se relationer på Aarhus Universitet

Profil

Hvad betyder det for underviserens autoritet, at uddannelse foregår online og hvordan kan ansatte samarbejde i organisationen for at skabe meningsfuld online uddannelse? I mit ph.d.-projekt tager jeg udgangspunkt i fire måneders feltstudie på en udenlandsk universitetsafdeling med online uddannelse. Jeg analyserer hvordan teknologien og supporternes øgede betydning medfører at tradtionelle autoritetspositioner eroderer, mens nye langsomt sedimenterer sig.

Jeg arbejder kvalitativt med både deltagerobservation og intereviews samt digital og virtuel etnografi. Jeg arbejder indenfor Science and Technology Studies-traditionen (STS), hvor mit teoretiske ærinde er at raffinere vores forståelse af, hvordan teknologi medierer autoritet på forskellige måder. Dette gør jeg ved at diskutere Alexandre Kojeve's analyser af autoritetsfænomenets fire forskellige forekomster (leder, mester, dommer og fader) op imod postfænomenologen Don Ihde's analyse af fire forskellige teknologimedieringer (embodiment, hermneutics, alteriry og background).  

Jeg har en generel interesse for de uforudsete bivirkninger, (uddannelses)teknologien har i praksis.

 

Vis alle (6) »

Vis alle (7) »

ID: 34293704