DPU

Elisa Nadire Caeli

Ph.d.-studerende

Elisa Nadire Caeli
Se relationer på Aarhus Universitet

Profil

Ph.d.-studerende på Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og Institut for Skole og Læring, Københavns Professionshøjskole.

Forsker i elevers udvikling af datalogisk tænkning (computational thinking) og teknologiforståelse i fokeskolen.

Er særligt optaget af menneskecentrerede projektorienterede tilgange til digitale (og ikkedigitale) teknologier.

I et demokratisk og i hastigt stigende grad digitaliseret samfund er der brug for, at børn udvikler forståelse for fundamentale datalogiske principper og bliver i stand til at kunne forholde sig kritisk til data og digitale teknologier, samt at de lærer at anvende praksisser og tænkning fra datalogi til innovativ problemløsning og design. Derfor indebærer udvikling af datalogisk tænkning og teknologiforståelse i obligatorisk uddannelse i min optik meget mere end at lære at programmere.

Vis alle (8) »

Vis alle (11) »

Seneste aktiviteter og konferencer

ID: 118623476