Psykologisk Institut

Dion Sommer

  1. 2017
  2. Udgivet

    FRA UDVIKLINGSPSYKOLOGI TIL UDVIKLINGSVIDENSKAB : En revolution. / Sommer, Dion.

    04 oktober 2017.

    Publikation: FormidlingNet-publikation

  3. Udgivet

    ARCHAEOLOGY AND DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY : A Brief Survey of Ancient Athenian Toys. / Sommer, Maria; Sommer, Dion.

    I: American Journal of Play, Vol. 1., Nr. 1., 15.09.2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  4. Accepteret/In press

    Fadertilknytning i det udforskende rum - en korrektion af tilknytningsteorien. / Schrøder, Nanna; Sommer, Dion.

    I: Psyke & Logos, Vol. 38, Nr. 1, 07.2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  5. Udgivet

    Pas på det robuste barn! / Sommer, Dion.

    I: Information. 2017 ; (Sektion 1), 28. juni 2017. s. 16.

    Publikation: FormidlingKronik

  6. Udgivet

    Elevens læring og udvikling : - fra politiseret pædagogik til børneperspektiv. / Sommer, Dion.

    Pædagogik og lærerfaglighed: - 18 bidrag. red. / Karen Marie Hedegaard; Anja Madsen Kvols; Benedikte Vilslev Petersen. Aarhus : Klim, 2017. s. 119-133 (Lærerens grundfaglighed).

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  7. Udgivet

    Daginstitutioners betydning for børns udvikling : historien om en deroute. / Sommer, Dion.

    I: Tidsskriftet 0-14, 2017.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  8. Under udarbejdelse

    KVALIFICERING TIL FREMTIDENS SAMFUND : Hinsides PISA: Kritik og visioner. / Klitmøller, Jacob (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    KVALIFICERING TIL FREMTIDENS SAMFUND. 2017.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  9. Accepteret/In press

    Leg mellem fortid og fremtid : - et nyt paradigme. / Sommer, Dion.

    Barndom i barnehagen: Lek.. red. / Øksenes Maria ; Torben Hangaard Rasmussen. Cappelen Akademisk Forlag, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  10. Under udarbejdelse

    RESILIENS. / Sommer, Dion.

    Samfundslitteratur, 2017.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  11. Under udarbejdelse

    Tidlig Start: Pædagogik og læring i den fremtidsparate daginstitution. / Sommer, Dion.

    KVALIFICERING TIL FREMTIDENS SAMFUND: Hinsides PISA: Kritik og visioner. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København: Hans Reitzels Forlag, 2017.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  12. Udgivet

    Udvikling : Fra udviklingspsykologi til udviklingsvidenskab . / Sommer, Dion.

    København : Samfundslitteratur, 2017. 113 s. (Professionernes begreber).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  13. 2016
  14. E-pub ahead of print

    Associations between Older Maternal Age, Use of Sanctions, and Children’s Socio-Emotional Development through 7, 11, and 15 years. / Trillingsgaard, Tea; Sommer, Dion.

    I: European Journal of Developmental Psychology, 20.12.2016.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  15. Udgivet
  16. Udgivet
  17. Udgivet
  18. Udgivet

    Children's rights to participation in two cultures : Guatemala Maya and Scandinavian parent views of young children. / Pramling Samuelsson, Ingrid; Sommer, Dion; González, Monica Berger.

    Diversity in the early years: Intercultural learning and teaching. red. / Ann Farell; Ingrid Pramling Samuelsson. Oxford : Oxford University Press, 2016. s. 156-176.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  19. Udgivet

    "Stå fast - Sig Nej" : Stop tidlig skolestart og test i vuggestue og børnehave. / Sommer, Dion.

    I: Tidskriftet 0-14 årige, Vol. 26, Nr. 1, 01.03.2016, s. 38-40.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  20. Udgivet
  21. Udgivet
  22. Udgivet

    Fra kompetencebarnet til konkurrencebarnet : - eller hvordan den politiserede pædagogik stjal vuggestue- og børnehavebarnet. / Sommer, Dion.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 77, 2016, s. 28-35.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  23. Udgivet

    Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole - en vision. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    I: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Vol. 2, Nr. 3, 2016, s. 3-32.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  24. 2015
  25. Udgivet
  26. Udgivet

    Literacy læring og leg - med skole og hjem som baser. / Sommer, Dion.

    I: Viden om Literacy, Nr. 17, 30.03.2015, s. 84-90.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  27. Udgivet

    Barndom : Historiske forandringer i børnesyn og inddragelse af barnets perspektiv. / Sommer, Dion.

    Barndomspædagogik i dagtilbud. red. / Daniela Cecchin. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 47-71.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  28. Udgivet

    Børn i institution og skole : Læring, dannelse og udvikling i globaliseringen. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2015. s. 9-38.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  29. Udgivet

    Børns læring, dannelse og udvikling : Sammenfatning og pejlinger mod fremtiden. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2015. s. 313-327.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  30. Udgivet

    Care, socialization and play in ancient Attica : A developmental childhood archaeological approach. / Sommer, Maria; Sommer, Dion.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2015. 198 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  31. Udgivet

    Hva fungerer, og hva fungerer ikke, på længre sikt? / Sommer, Dion.

    I: Barnehagefolk, Nr. 2, 2015, s. 36-42.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  32. Udgivet
  33. Udgivet

    Læring og grundsyn i det foranderlige samfund : Pædagogisk professionalisering til fremtiden. / Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2015. s. 205-227.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  34. Udgivet

    Resiliens i fremtiden : Integrative metateoretiske bidrag. / Christiansen, Ida Bering; Sommer, Dion.

    I: Psyke & Logos, Vol. 36, Nr. 2, 2015, s. 198-218.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  35. Udgivet

    Småbørns læring : Hvad sker der, når skolen rykker ned i daginstitutionen? / Sommer, Dion.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Vol. 35, Nr. 102, 2015, s. 20-30.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  36. Udgivet

    Tidligt i skole eller legende læring? : Evidensen om langtidsholdbar læring og udvikling i daginstitutionen. / Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2015. s. 61-81.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  37. 2014
  38. Udgivet
  39. Udgivet

    Kortisol. Småbørns stress skal tages alvorligt. / Sommer, Dion.

    I: Politiken. 2014 ; 23. maj 2014.

    Publikation: FormidlingKommentar/debat

  40. Udgivet

    Kammertonen, ja . men hvis? / Sommer, Dion.

    I: Jyllands-Posten. 2014 ; 17. januar 2014.

    Publikation: FormidlingKommentar/debat

  41. Udgivet

    Adult attachment and the perceived cost of housework and child care. / Trillingsgaard, Tea; Sommer, Dion; Mathias, Lasgaard; Elklit, Ask.

    I: Journal of Reproductive and Infant Psychology, Vol. 32, Nr. 5, 2014, s. 508-519.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  42. Udgivet

    Barndomspsykologi : Små barn i en ny tid. / Sommer, Dion.

    Bergen : Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke, 2014. 322 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  43. Udgivet
  44. 2013
  45. Udgivet

    Barnsynen spökar i klassrummet. / Sommer, Dion.

    I: Pedagogiska Magasinet, Nr. 4, 21.11.2013.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  46. Udgivet

    Early childhood care and education - A child perspective paradigm. / Sommer, Dion; Samuelsson, Ingrid Pramling; Hundeide, Karsten.

    I: European Early Childhood Education Research Journal, Vol. 21, Nr. 4, 2013, s. 459-475.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  47. 2012
  48. Udgivet

    14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva; Hedegaard, Mariane; Hjort, Katrin ; Kampmann, Jan; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen ; Nielsen, Klaus; Plum, Maja; Palludan, Charlotte; Rasmussen, Kim; Schmidt, Camilla; Sommer, Dion.

    I: Information. 2012 ; 11. maj 2012. s. 18.

    Publikation: FormidlingKronik

  49. Udgivet

    A childhood psychology : Young children in changing times. / Sommer, Dion.

    Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2012. 289 s.

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  50. Udgivet

    Barn i senmoderniteten : Barndomspsykologiske perspektiver. / Sommer, Dion.

    Bergen : Fagbokforlaget Vigmostad og Bjørke, 2012. 318 s.

    Publikation: ForskningBog

  51. Udgivet

    Børn af ældre mødre er sundere end børn af unge mødre. / Sommer, Dion.

    I: Ugeskrift for læger, Nr. 39, 2012, s. 2280.

    Publikation: ForskningKommentar/debat

  52. Udgivet

    Förord. / Sommer, Dion.

    Kärnämnen i förskolan: Nycklar till livslångt lärande. red. / Barbro Bruce; Bim Riddersporre. Stockholm : Natur och kultur, bokförlaget, 2012. s. 11-13.

    Publikation: FormidlingForord/efterskrift

  53. 2011
  54. Udgivet

    Mangel på pædagoger i vuggestuerne. / Jørgensen, Per Schultz; Klingenberg, Lars; Pedersen, Henning ; Sommer, Dion; Sølvhøj, Jacob.

    I: Politiken. 2011 ; 13. oktober 2011.

    Publikation: FormidlingAvisartikel

  55. Udgivet

    Hippiepædagogik: Minister og skolemand leverer plat skoleideologi for de mindste børn. / Sommer, Dion.

    I: Politiken. 2011 ; 12. august 2011.

    Publikation: FormidlingKronik

  56. Udgivet

    Barnperspektiv och barnens perspektiv i teori och praktik. / Sommer, Dion; Samuelsson, Ingrid Pramling ; Hundeide, Karsten.

    Stockholm : Liber AB, 2011. 288 s. (Internationella perspektiv på förskolepedagogik och småbarnsutveckling , Vol. 2).

    Publikation: Forskning - peer reviewBog

  57. Udgivet

    Fra barndom til faktura. / Jørgensen, Per Schultz; Sommer, Dion; Hviid, Karen Pernille; Halse, John Aasted ; Hansen, Margrethe Bruun; Sigsgaard, Erik; Juul, Jesper; Nielsen, Klaus; Ellegaard, Thomas; Winter-Lindqvist, Ditte Alexander; Hedegaard, Mariane; Højholt, Charlotte; Bang, Jytte Susanne.

    I: Psykolog Nyt, Nr. 18, 2011, s. 6-10.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  58. Udgivet

    Läring och barnperspektiv. / Sommer, Dion.

    Barns lärande i ett livslangt perspektiv. red. / Pia Williams; Sonja Sheridan. Stockholm : Liber AB, 2011. s. 88-100.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  59. Udgivet

    Resiliens - Forskning - Begreber - Modeller. / Sommer, Dion.

    I: Psyke og Logos, Vol. 32, Nr. 2, 2011, s. 372-394.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  60. 2010
  61. Udgivet

    Børn i senmoderniteten : Barndomspsykologiske perspektiver. / Sommer, Dion.

    København : Hans Reitzel, 2010. 335 s.

    Publikation: ForskningBog

  62. Udgivet

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. / Sommer, Dion (Redaktør); Pramling-Samuelsson, I. (Redaktør); Hundeide, Karsten (Redaktør).

    New York : Springer Science+Business Media B.V., 2010. 245 s. (International perspectives on early childhood education and development, Vol. 2).

    Publikation: ForskningAntologi

  63. Udgivet

    Hvad er resiliens? / Sommer, Dion.

    Mønsterbrud i opbrud. red. / Jytte Birk Sørensen. Frederikshavn : Dafolo, 2010. s. 22-50 (Pædagogik og udvikling).

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  64. Udgivet

    In search of child perspectives and children's perspectives in childhood and developmental psychology. / Sommer, Dion; Pramling-Samuelsson, Ingrid; Hundeide, Karsten.

    OMEP. Book of abstracts. 2010. s. 1.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt i proceedings

  65. Udgivet

    Introduction: Child perspectives and children's perspectives - the Scandinavian context. / Sommer, Dion; Pramling-Samuelsson, I.

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. red. / Dion Sommer; Ingrid Pramling Samuelsson; Karsten Hundeide. New York : Springer Science+Business Media B.V., 2010. s. 1-23 (International perspectives on early childhood education and development, Vol. 2).

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  66. Udgivet

    Part I - In search of child perspectives and children's perspectives in childhood sociology and developmental psychology. / Sommer, Dion.

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. red. / Dion Sommer; I. Pramling-Samuelsson; K. Hundeide. New York : Springer Science+Business Media B.V., 2010. s. 25-82 (International perspectives on early childhood education and development, Vol. 2).

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  67. Udgivet

    Part IV - Summary, discussion and conclusion. / Sommer, Dion; Pramling-Samuelsson, I.

    Child perspectives and children's perspectives in theory and practice. red. / Dion Sommer; Ingrid Pramling-Samuelsson; Karsten Hundeide. New York : Springer Science+Business Media B.V., 2010. s. 197-221 (International perspecitves on early childhood education and development, Vol. 2).

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  68. 2009
  69. Udgivet

    Foranderlige mænd/fædre? : Et prospektivt studie af fader-barn relationen. / Sommer, Dion.

    2009. Abstract from Foranderlige Mænd og Maskuliniteter i Ligestillede Samfund, Roskilde, Danmark.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt til konference

  70. Udgivet

    Hvor involverede er fædre? : En longitudinel undersøgelse af fader-barn relationen. / Sommer, Dion.

    2009. Paper presented at Foranderlige Mænd og Maskuliniteter i Ligestillede Samfund, Roskilde, Danmark.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  71. 2008
  72. Udgivet

    Børnefamilien - dynamik og relationer. / Sommer, Dion.

    Familie og børn i en opbrudstid. red. / Lars Dencik; Per Schultz Jørgensen; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2008. s. 205-275.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  73. Udgivet

    Familie og børn - tal og tendenser. / Sommer, Dion.

    Familie og børn i en opbrudstid. red. / Lars Dencik; Per Schultz Jørgensen; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2008. s. 48-106.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  74. Udgivet

    Familie og børn i en opbrudstid. / Dencik, Lars (Redaktør); Jørgensen, Per Schultz (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    København : Hans Reitzel, 2008. 437 s.

    Publikation: ForskningAntologi

  75. Udgivet

    Familien - kontinuitet og forandring. / Sommer, Dion; Jørgensen, Per Schultz; Dencik, Lars.

    Familie og børn i en opbrudstid. red. / Lars Dencik; Per Schultz Jørgensen; Dion Sommer. København : Hans Reitzel, 2008. s. 13-47.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  76. Udgivet

    Findes det reflekterende barn i det refleksivt moderne? : Kritiske vurderinger. / Sommer, Dion.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Vol. 28, Nr. 81, 2008, s. 27-38.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  77. Udgivet

    Lever familien? - Ja, men det er en ny familie. / Dencik, Lars; Jørgensen, Per Schultz; Sommer, Dion.

    I: Berlingske Tidende. 2008 ; 1. januar 2008. s. 23.

    Publikation: FormidlingKronik

  78. 2007
  79. Udgivet

    Barndomspsykologiens læringssyn. / Sommer, Dion.

    Teorier om læring: - en læringspsykologisk antologi. red. / Tom Ritchie. Lille Værløse : Billesø, 2007. s. 181-204.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  80. Udgivet

    Novice eller kompetent? : Uppfattningar och missuppfattningar av utvecklingspsykologins nya barnsyn. / Sommer, Dion.

    I: Locus, Vol. 19, Nr. 1-2, 2007, s. 57-71.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  81. 2006
  82. Udgivet

    Hjemme er godt - men ude er bedre. / Sommer, Dion.

    I: Jyllands-Posten. 2006 ; 24. november 2006. s. 9.

    Publikation: FormidlingAvisartikel

  83. Udgivet

    Barndomssociologi som børneperspektiv? En udviklingspsykologisk vurdering. / Sommer, Dion.

    I: www.bin-norden.net/publikationer.html, 2006.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  84. Udgivet

    Innledning. / Johansen, Jan-Birger; Sommer, Dion.

    Oppdragelse, danning og sosialisering i læringsmiljøer. red. / J.-B. Johansen; D. Sommer. Oslo : Universitetsforlaget, 2006. s. 11-22.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  85. Udgivet

    Oppdragelse, danning og sosialisering i læringsmiljøer. / Johansen, Jan-Birger (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    Oslo : Universitetsforlaget, 2006. 220 s.

    Publikation: ForskningAntologi

  86. Udgivet

    Oppdragelse, sosialisering og verdiformidling i senmoderniteten - nye perspektiver. / Sommer, Dion.

    Oppdragelse, danning og sosialisering i læringsmiljøer. red. / J.-B. Johansen; D. Sommer. Oslo : Universitetsforlaget, 2006. s. 23-58.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  87. 2005
  88. Udgivet

    Barndomspsykologi. Utveckling i en förandrad värld. / Sommer, Dion.

    2. rev. udg. Stockholm : Runa Förlag, 2005. 304 s.

    Publikation: ForskningBog

  89. Udgivet

    Barndomspsykologiska fasetter. / Sommer, Dion.

    Stockholm : Liber Förlag, 2005. 280 s.

    Publikation: ForskningBog

  90. Udgivet

    Forord. / Sommer, Dion.

    Det legende lærende barn. red. / Ingrid Pramlin-Samuelsson; Maj Asplund Carlsson. København : Hans Reitzel, 2005. s. 3-5.

    Publikation: ForskningForord/efterskrift

  91. Udgivet

    Situation og relation - et barndomspsykologisk perspektiv. / Sommer, Dion.

    Relationer i psykologien. red. / T. Ritchie. Værløse : Billesø, 2005. s. 171-201.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  92. Udgivet

    Theoretical implications of recent advances in research on everyday life of young children in modern welfare states. / Dencik, Lars; Sommer, Dion; m.fl.

    Childhoods 2005 Oslo. Children and youth in emerging and transforming societies. Program and abstracts. Childhoods 2005 Oslo, Childwatch International Research Network(CWI), University of Oslo, Norway, 2005. s. 449.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt i proceedings

  93. Udgivet

    Values at stake in late modernity. / Sommer, Dion.

    I: International Journal of Early Childhood, Vol. 37, Nr. 1, 2005, s. 95-116.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  94. 2004
  95. Udgivet

    Opdragelse i senmoderniteten: sammenbrud eller sammenhæng? / Sommer, D.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Vol. 24, Nr. 69, 2004, s. 7-17.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  96. 2003
  97. Udgivet

    Barndomspsykologi : Udvikling i en forandret verden. / Sommer, D.

    København : Hans Reitzel, 2003. 303 s.

    Publikation: ForskningBog

  98. Udgivet

    Barndomspsykologiske facetter. / Sommer, D.

    Århus : Systime, 2003. 201 s.

    Publikation: ForskningBog

  99. Udgivet

    Børnesyn i udviklingspsykologien: Er et børneperspektiv muligt? / Sommer, D.

    I: Pedagogisk Forskning i Sverige, Vol. 8, Nr. 1-2, 2003, s. 85-100.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  100. 2002
  101. Udgivet

    Grundsyn i socialiseringsteori : - refleksioner efter paradigmeskift. / Sommer, D.

    Psykologiske grundtemaer. red. / O. Løw; E. Svejgaard. Århus : Kvan, 2002. s. 192-211.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  102. Udgivet

    Værdier i videnssamfundet? Forældres uddannelse, opdragelsessyn, sanktioner og børns temperament. / Sommer, D.

    Samfundets børn. red. / M. Hermansen; A. Poulsen. Århus : Klim, 2002. s. 35-74.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  103. 2001
  104. Udgivet

    At blive en person : Forældreskab og børns tidlige følelser. / Sommer, D.

    København : Hans Reitzel, 2001. 208 s.

    Publikation: ForskningBog

  105. Udgivet

    The reconstruction of childhood - challenges for theory and practice. / Sommer, Dion.

    Nordic Educational Research Association. 29th Congress. The Multitude of Educational Research Learning inside and outside institutions. Program. Nordic Educational Research Association (Nordisk Förening för Pedagogisk Forskning), 2001. s. 356.

    Publikation: ForskningKonferenceabstrakt i proceedings

  106. Udgivet

    Udviklingspsykologi. / Sommer, Dion.

    Den store danske encyklopædi. red. / Jørn Lund. Vol. 19 København : Danmarks Nationalleksikon [Gyldendal], 2001. s. 457-458.

    Publikation: FormidlingEncyclopædiartikel

  107. 1999
  108. Udgivet

    Faderskab i den redikaliserede modernitet - en undersøgelse af far-spædbarn relationen. / Sommer, Dion.

    Børn og familier i det postmoderne samfund. red. / L. Dencik; P.S. Jørgensen. København : Hans Reitzel, 1999. s. 217-241.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  109. Udgivet

    Pædagogiske smuler - reflektioner over relationen mellem voksen og børn. / Sommer, Dion.

    Pædagogiske reflektioner. red. / S. Mossalski; P. Kirkegard. Klim, 1999. s. 87-107.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  110. 1998
  111. Udgivet

    Bedre børneliv : Visioner og ideer fra Børnerådet i Århus. / Sommer, Dion; Bjerg, A.; Dinesen, J.; Nielsen, B.G. ; Strange, E.

    Visioner og ideer fra Børnerådet i Århus. Århus, 1998. s. 1-75.

    Publikation: ForskningBidrag til rapport

  112. Udgivet

    Et forsvar for alternative fortællinger om udviklingspsykologi. / Sommer, Dion.

    I: Psykologisk Pædagogisk Rådgivning, Vol. 36. årgang, Nr. 2, 1998, s. 115-132.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  113. Udgivet

    Leg. / Sommer, Dion.

    Den Store Danske Encyklopædi: Danmarks Nationalleksikon. Vol. 12 København : Gyldendal, 1998.

    Publikation: FormidlingEncyclopædiartikel

  114. Udgivet

    Modern childhood : Secular changes and conceptions about family and child. . / Sommer, Dion.

    I: International Journal of Early Childhood, Vol. 30, Nr. 2, 1998.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  115. Udgivet

    The reconstruction of childhood : Implications for theory and practice. / Sommer, Dion.

    I: European Journal of Social Work, Vol. 1, Nr. issue 3, November, 1998, s. 311-326.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  116. Udgivet

    Transition og udvikling - en livsforløbsundersøgelse af børn og deres forældre. / Sommer, Dion.

    Transition og udvikling - en livsforløbsundersøgelse af børn og deres forældre. . Århus, 1998.

    Publikation: ForskningBidrag til rapport

  117. 1997
  118. Udgivet

    Barndomspsykologi. / Sommer, Dion.

    Oslo : Pædagogisk Forlag, 1997. 239 s.

    Publikation: ForskningBog

  119. Udgivet

    Barndomspsykologi - utveckling i en förandret värld. / Sommer, Dion.

    Stockholm : Rune Förlag, 1997. 232 s.

    Publikation: ForskningBog

  120. Udgivet

    Daginstitutioner og børns sundhed og trivsel. / Sommer, Dion; Michelsen, N. .

    I: Ugeskrift for Laeger, Vol. 159, Nr. 42, 1997, s. 1012-1013.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

Forrige 1 2 Næste