Christian Dalsgaard

  1. 2014
  2. Udgivet
  3. Udgivet
  4. Udgivet
  5. Udgivet

    Students' use of Facebook for peer-to-peer learning. / Dalsgaard, Christian.

    2014. Paper presented at Networked Learning Conference 2014, Edinburgh, Storbritannien.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  6. 2013
  7. Udgivet
  8. Udgivet
  9. Udgivet

    Collaborative Tools in Upper Secondary School - Why?. / Mathiasen, Helle; Degn, Hans-Peter; Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian; Gregersen, Claus.

    Proceedings of the international conference E-learning 2013. Prag : International Association for Development, IADIS, 2013. s. 287-295.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  10. Udgivet

    Learning potentials of the ubiquitous internet : Using mobile technologies to support the individual, social and physical context of the learner. / Dalsgaard, Christian; Pedersen, Nicholai Friis; Aaen, Janus Holst.

    2013. Paper presented at IADIS International Conference on Mobile Learning 2013, Lissabon, Portugal.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  11. Udgivet

    Læring på tværs af kontekster : læringspotentialer i mobilt medieret information og kommunikation. / Dalsgaard, Christian; Pedersen, Nicholai Friis; Aaen, Janus Holst.

    I: Læring og Medier (LOM), Vol. 6, Nr. 10, 21.02.2013, s. 1-20.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  12. Udgivet
  13. 2012
  14. Udgivet

    2. statusrapport for Projekt e-læring. / Aaen, Janus Holst; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Aarhus : Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012.

    Publikation: ForskningRapport

  15. Udgivet
  16. Udgivet

    Perspektiver og tendenser. / Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian; Degn, Hans-Peter; Gregersen, Claus; Mathiasen, Helle.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. red. / helle mathiasen. Aarhus : CUDIM, AU, 2012. s. 109-114.

    Publikation: ForskningBidrag til rapport

  17. Udgivet
  18. Udgivet

    Talking Head is not Dead : Facilitating Online Learning Using Basic Lecture Capturing. / Godsk, Mikkel; Dalsgaard, Christian.

    2012. Paper presented at EdMedia 2012 - World Conference on Educational Media and Technology , Denver, Colorado, USA.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  19. Udgivet

    Statusrapport for Projekt e-læring. / Aaen, Janus Holst; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012.

    Publikation: ForskningRapport

  20. Udgivet

    Anvendeligheden af it i undervisningen. / Dalsgaard, Christian; Bech, Christian Winther.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. Aarhus, 2012. s. 34-48.

    Publikation: ForskningBidrag til rapport

  21. Udgivet

    Behov for nytænkning af struktur. / Gregersen, Claus; Dalsgaard, Christian.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. Aarhus : Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012. s. 49-58.

    Publikation: ForskningBidrag til rapport

  22. Udgivet

    It-værktøjer i undervisningen – sociale medier og webtjenester dominerer. / Bech, Christian Winther; Dalsgaard, Christian.

    Undervisningsorganisering, -former og -medier på langs og tværs af fag og gymnaisale uddannelser: Hovedrapport 2012. Aarhus : Center for Undervisningsudvikling, Aarhus Universitet, 2012. s. 24-34.

    Publikation: ForskningBidrag til rapport

  23. 2011
  24. Udgivet
  25. Udgivet
  26. Udgivet

    Mellem det personlige og det faglige : om forskerblogs. / Dalsgaard, Christian.

    I: MedieKultur, Vol. 27, Nr. 51, 2011, s. 146-168.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  27. Udgivet

    Personlige læringsmiljøer: Universitetsuddannelse på internettet. / Dalsgaard, Christian.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Vol. 6, Nr. 11, 2011, s. 8-13.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  28. Udgivet
  29. Udgivet

    Vidensmediers liv på nettet. / Dalsgaard, Christian.

    Nye vidensmedier: Kultur, læring, kommunikation. red. / Hans Jørn Nielsen; Helene Høyrup; Hans Dam Christensen. Samfundslitteratur, 2011. s. 171-189.

    Publikation: Forskning - peer reviewBidrag til bog/antologi

  30. 2010
  31. Udgivet

    Internettet som personaliseret og socialt medie. / Dalsgaard, Christian.

    I: Læring og Medier (LOM), Nr. 5, 2010.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  32. Udgivet

    Kan mobiltelefonen skabe refleksion i undervisningen? : Medialisering som refleksivt redskab. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Skaanes, Thea.

    I: Læring og Medier (LOM), Nr. 5, 2010.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  33. Udgivet

    Læring i videnssamfundet : Om vidensformidling, videnskonstruktion og vidensdeling. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    I: Læring og Medier (LOM), Nr. 5, 2010.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  34. 2009
  35. Udgivet

    E-Learning Concepts in Higher Education. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    2009. Paper presented at ICELW 2009 The International Conference on E-Learning in the Workplace, New York, USA.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  36. Udgivet

    From transmission to dialogue: Personalised and social knowledge media. / Dalsgaard, Christian.

    I: MedieKultur, Vol. 46, 2009, s. 18-33.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  37. Udgivet

    Implementering af Lyd, Video og Interaktive Medier i Undervisningen. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Læring og Medier, Nr. 2, 2009.

    Publikation: ForskningLeder

  38. Udgivet

    Supporting Transparency between Students. / Dalsgaard, Christian.

    2009. Paper presented at ICELW 2009 The International Conference on E-Learning in the Workplace, New York, USA.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  39. Udgivet

    Touch the World - and communicate the experience via Mobile Phones : When mobile media promote personalised learning processes at museums. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Engelbrecht, Kristian; Lemminger, Rolf; Skaanes, Thea.

    Mobile learning cultures across education, work and leisure. red. / Norbert Pachler; Judith Seipold. 2009. s. 59-61.

    Publikation: ForskningKonferencebidrag i proceedings

  40. Udgivet

    Touch the World - and communicate the experience via Mobile Phones : When mobile media promote personalised learning processes at museums. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Bjerregaard, Peter; Skaanes, Thea.

    I: International Committee for Museums of Ethnography (ICME) News, Nr. 53, 2009.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  41. Udgivet

    Transparency in Cooperative Online Education. / Dalsgaard, Christian; Paulsen, Morten Flate.

    I: International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 10, Nr. 3, 2009.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  42. 2008
  43. Udgivet

    Læring og Medier nr. 2, 2009 : Implementering af lyd, video og interaktive medier i undervisningen. / Dalsgaard, Christian (Redaktør).

    I: Læring og medier (LOM), 01.12.2008.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  44. Udgivet

    A Typology for Web 2.0. / Dalsgaard, Christian; Sorensen, Elsebeth Korsgaard.

    Proceedings of ECEL 2008: The 7th European Conference on e-Learning. 2008. s. 272-279.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  45. Udgivet

    Digital Dialogue in the Game of Collaborative Knowledge Building : A Democratic Endeavour on the Intercultural Arena. / Sorensen, Elsebeth Korsgaard; Fibiger, Bo; Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of ECGBL 2008: The 2nd European Conference on Games Based Learning. 2008. s. 423-432.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  46. Udgivet

    Digital forskningsformidling - Kommunikative potentialer ved at anvende Web 2.0 til videnskonstruktion. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    I: Læring og Medier, Nr. 1, 2008.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  47. Udgivet
  48. Udgivet

    Pragmatic Podcasting: How to Easily Facilitate Podcasting. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel; Gregersen, Bjørn Møller; Gråbæk, David.

    2008. Paper presented at EUNIS 2008 - Vision IT - Visions for use of IT in Higher Education, Århus, Danmark.

    Publikation: Forskning - peer reviewPaper

  49. Udgivet

    Self-Organized Learning Environments and University Students' Use of Social Software : A Systems Theoretical Perspective. / Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    I: International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, Vol. 5, Nr. 2, 2008.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  50. Udgivet

    Social networking sites: Transparency in online education. / Dalsgaard, Christian.

    2008. Paper presented at EUNIS 2008 - Vision IT - Visions for use of IT in Higher Education, Århus, Danmark.

    Publikation: ForskningPaper

  51. 2007
  52. Udgivet
  53. Udgivet

    Self-organized Learning Environments : Using Conference Systems in Higher Education. / Dalsgaard, Christian; Mathiasen, Helle.

    EISTA '07 Proceedings. Vol. I International Institute of Informatics and Systemics, 2007. s. 290-294.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  54. Udgivet

    The POL Model: Using a Social Constructivist Framework to Develop Blended and Online Learning. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    EUNIS 2007. EUNIS, 2007.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  55. Udgivet

    Transforming traditional lectures into problem-based blended learning: challenges and experiences. / Dalsgaard, Christian; Godsk, Mikkel.

    I: Open Learning, Vol. 22, Nr. 1, 2007, s. 29-42.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  56. Udgivet
  57. 2006
  58. Udgivet

    E-læring i organisationer: Mellem specialisering og fælles forståelse. / Dalsgaard, Christian.

    Århus : Center for It og Læring, 2006.

    Publikation: ForskningWorking paper

  59. Udgivet

    Kan blended learning overskride e-læringens begrænsninger? : Lederuddannelse som blended learning. / Dalsgaard, Christian.

    Århus : Center for It og Læring, 2006.

    Publikation: ForskningWorking paper

  60. Udgivet

    Konferencesystemers potentialer i forhold til projektarbejde : En empirisk undersøgelse af brugen af et konferencesystem. / Dalsgaard, Christian; Mathiasen, Helle.

    Læring og it: kompetenceudvikling på de videregående uddannelser. red. / Helle Mathiasen. Århus : Århus Universitetsforlag, 2006.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  61. Udgivet

    Læringsstile flytter fokus fra selve læringen - Om informationsbehandling over for socialkonstruktivisme. / Dalsgaard, Christian.

    Læringens og tænkningens stil: En antologi om stilteorier. red. / Peter Andersen. Billesø, 2006. s. 234-245.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  62. Udgivet

    Rethinking e-learning : Shifting the focus to learning activities. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    Enhancing Learning Through Technology. red. / Elsebeth K. Sorensen; Daithí Murchú. Idea Group Publishing, 2006. s. 184-202.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  63. Udgivet

    Social software: E-learning beyond learning management systems. / Dalsgaard, Christian.

    I: European Journal of Open, Distance and E-Learning, Vol. 2006, Nr. 2, 2006.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  64. Udgivet

    Students' use of social software in self-organized learning environment. / Mathiasen, Helle; Dalsgaard, Christian.

    Ikke angivet. Syddansk Universitet, 2006.

    Publikation: Forskning - peer reviewKonferencebidrag i proceedings

  65. 2005
  66. Udgivet

    From learning objects to learning activities : References as an alternative to pedagogical metadata. / Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of E-Learn 2005: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, & Higher Education. red. / Griff Richards. Association for the Advancement of Computing in Education, 2005. s. 1263-1269.

    Publikation: ForskningKonferencebidrag i proceedings

  67. Udgivet
  68. Udgivet

    Learning frameworks as an alternative to repositories. / Dalsgaard, Christian.

    Proceedings of the ICL2005. red. / Michael E. Auer; Ursula Auer; Roland Mittermeir. Stollfuß Verlag Bonn GmbH & Co. KG, 2005.

    Publikation: ForskningKonferencebidrag i proceedings

  69. Udgivet

    Læringsstile flytter fokus fra læring. / Dalsgaard, Christian.

    I: Folkeskolen.dk, 2005.

    Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

  70. Udgivet

    Pedagogical quality in e-learning : Designing e-learning from a learning theoretical approach. / Dalsgaard, Christian.

    I: E-Learning and Education, 2005.

    Publikation: Forskning - peer reviewTidsskriftartikel

  71. Udgivet

    Samarbejde - kooperation eller kollaboration?. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian.

    I: Tidsskrift for universiteternes efter- og videreuddannelse, Vol. 5, 2005.

    Publikation: ForskningTidsskriftartikel

  72. 2004
  73. Udgivet

    Læringspotentialet ved anvendelse af spil- og rollemetaforer i virtuelle 3D-verdener. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne; Veng, Danni.

    IT, medier og folkeskolen, 2004. 78 s.

    Publikation: ForskningRapport

  74. Udgivet

    Pædagogisk vurdering af e-læringssystemer. / Dalsgaard, Christian.

    Fleksibel læring og undervisning: erfaringer, konsekvenser og muligheder med ikt. red. / Marianne Georgsen; Jens Bennedsen. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2004. s. 239-258.

    Publikation: ForskningBidrag til bog/antologi

  75. Udgivet

    Vidensdeling ved hjælp af IT i folkeskolen. / Bang, Jørgen; Dalsgaard, Christian; Kjær, Arne.

    IT, medier og folkeskolen, 2004. 57 s.

    Publikation: ForskningRapport

Her finder du Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier

Vis detaljeret kort

Kontaktoplysninger

Hovedadresse:

Center for Undervisningsudvikling
og Digitale Medier
Aarhus Universitet
Paludan-Müllers Vej 48
8200 Aarhus N

Kontakt: Bente Jønshøj
E-mail: bjonshoj@tdm.au.dk
Tlf.: 871 61951

EAN-nr.: 5798000 426511

Find vej til alle centrets lokaliteter

GENVEJE

Er du studerende?

Er du medarbejder?

Aarhus Universitet
Nordre Ringgade 1
8000 Aarhus C

E-mail: au@au.dk
Tlf: 8715 0000
Fax: 8715 0201

CVR-nr: 31119103
EAN-numre: www.au.dk/eannumre

AU på sociale medier
Facebook
LinkedIn
Twitter
YouTube

© — Henvendelser til webredaktør

Cookies på au.dk