Psykologisk Institut

Cecilia Brynskov

Intervention rettet mod sproget hos børn med autisme

Publikation: FormidlingTidsskriftartikel

Dokumenter

Sprogniveauet hos børn med autisme er afgørende for deres muligheder for udfoldelse og udvikling, og sproget er et udviklingsområde, der er meget modtageligt for intensiv intervention. Imidlertid modtager danske børn med autisme kun sjældent intensiv intervention rettet mod sproget. De intensive interventioner, der anvendes i udlandet, kan inddeles i tre tilgange, som alle er effektive og relevante, og som vi med fordel kunne indføre i Danmark. Indsatserne bør udføres i et tæt samarbejde mellem logopæder og psykologer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLOGOS: Audiologopædisk Tidsskrift
Vol/bind72
Sider (fra-til)15-17
Antal sider3
ISSN1901-502X
StatusUdgivet - 2014

    Emneord

  • autisme, autismespektrumforstyrrelser, sprogintervention

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 79442915