DPU

Pædagogik, læring og filosofi

Tilbage til søgning

1 - 9 ud af 9Pr. side: 100
  1. Adriansen, Hanne Kirstine

    Pædagogisk antropologi (Akademia, mobilitet, Rum og læring, universiteter), Universitetspædagogik (Facilitering, Kreativitet)

    • Jørgensen, Anne Hovgaard

      Pædagogisk antropologi (Digital ulighed, Faderskab, Minoriserede forældre, Skole-hjem-samarbejde)

      • Kjær, Bjørg

        Daginstitutioner og læring, Læring i arbejdslivet (Institutionskultur og professionel identitet som fremmer/hæmmer kvalitetsudvikling i dagtilbud mv), Skole-hjem-samarbejde (Hvilke logikker præger skole-hjem-samarbejdet og hvad er der på spil?), Specialpædagogik

        • Stilling Olesen, Jesper

          Børneinstitutioner (Aktør netværks teori, Talentudvikling)

          • Tafdrup, Oliver

            Fænomenologi (filosofi om det, der fremtræder for bevidstheden) (Husserl, Heidegger, Merleau-Ponty, Levinas), It og medier (Brugen af teknologi i undervisning, E-læring, Online education), Teknologifilosofi (Humanoid Robots, Menneske-teknologi relationer, Postphenomenology, Teknologi i et filosofisk antropologisk perspektiv), Teknologifilosofi og -historie (Teknologi og videnskab, Teknologifilosofi i et historisk perspektiv), Videnskabs- og teknologistudier (Fremtidsteknologi, Technological Imaginaries, Teknologi og politik, Teknologiforståelse)

            • Winther, Ida Wentzel

              Antropologisk teorihistorie (familie, hjem, hverdagsliv, material culture, mobilitet, skilsmisse, ø-liv), Børn og unge-forskning (Folkeskolereformen set i børnehøjde, mobilitet og uddannelse), Deltagerobservation (Deltagerobservationer, feltvandringer, interview, lyd), Etnografisk film (Hverdagsliv på Christiansø, søskendeskab i bevægelse, Skolereformen, Unge og mobilitet i Grønland ), Pædagogisk antropologi (Hjem, hjemlighed, børneliv, familieliv, praksisser, søskende, øliv, udkant, )