Forskning

Kunst, kultur og medier › Computerspil, digital kunst og kultur

Tilbage til søgning

Begræns yderligere ved at vælge et eller flere af følgende emneord...

1 - 35 ud af 35Pr. side: 100
  1. Brynskov, Martin

    Computerspil, digital kunst og kultur, Augmented reality (mediefacader, Medier i byrum, mobil-programmer), Brugerdeltagelse i systemudvikling (participatory design) (design med børn), Digitale medier, Digitale og fysiske rum (Nye interaktionsteknologier, Social interaktion), Globalisering, teknologi (Hyperlokale nyheder), Interaktionsdesign (nye interaktionsteknologier), Interaktionsformer (Interaktion i byrum, iPhone, mobil-økologi, nye interaktionsformer), Interaktive rum, bygninger og byrum (interaktive mediefacader), Køn og teknologi (børn og mobiler, børne-popkultur, Facebook, sociale medier, tweens), Mobile systemer og grænseflader (Asien, digital leg, Japan, Keitai, mobil-spil, Sydkorea), Modeldrevet systemudvikling (digitale habitater, tværfaglige modeller til design), Modeller og logik for interaktive systemer, Pervasive computing interaktion (børn, leg og spil), Robotter (børn og teknologi), Spatial it (GPS, lokationsbaserede services, sociale rum), Teorier om brug og interaktion (computersemiotik)

    • Clasen, Mathias

      Computerspil (Horror, Survival horror), Filmteori (Cognitive theory, Evolutionary theory), Humanistisk videnskabsteori, Litteraturhistoriografi, Litterære genrer (Apokalyptiske og postapokalyptiske tekster, Fantasy, Gotik, Horror, Science fiction), Tekstteori og -analyse (Evolutionære litteraturstudier, Kognitiv poetik, Litterær darwinisme), Videogenrer (Horror Film)

      • Dalsgaard, Inger H.

        Billedkunst (Amerikansk), Digital litteratur, narration/storytelling, hypertekst, netlitteratur (Cyberpunk litteratur), Filmanalyse (Amerikanske film), Hverdagsliv (kvindeliv i USA, materiel og folkekultur i USA, Romantisk litteratur), Identitet, Kulturkontakt (Amerikansk kultur), Litterære epoker (Amerikansk litteratur), Mode (Amerikanske kvinder i 1800-tallet), Modernitet (teknologi), Populærkultur (Disney, konspirationskultur, Marilyn Monroe), Socialhistorie (Amerikanske førstedamers historie), USA

        • Hansen, Andre Wang

          Billedanalyse (fotografianalyse, kunstpædagogik, receptionsæstetik), Digital kunst, netkunst, softwarekunst (Hjemmesideanalyse)

          • Kjeldgaard-Christiansen, Jens

            Computerspil (Horror), Etiske og moralske begrundelsesformer, Kognitionspsykologi (Evolutionspsykologi, Moralpsykologi), Kulturel forandring (Kulturel evolution), Medieteori og -kritik (Biokulturalisme), Moderne æstetisk teori (Kognitiv medieteori), Populærkultur, Socialpsykologi (Moralens socialpsykologi)

            • Knoop, Hans Henrik

              Arbejdsmiljø (Etik, Trivsel), Computerspil (Flow, IT, Leg, Læring), Evolution (Etik, Kompleksitet, Kreativitet, Læring, Positiv psykologi, Selvregulering, Trivsel, Vækst), Læring, didaktik og uddannelse (Klasseledelse, Læring, Undervisning), Psykologi (Engagement, mening, Positiv Psykologi, Trivsel), Pædagogik og dannelse (Ansvarlig Autonomi, Etik, Selvbestemmelse), Sociale relationer (Etik, kombination af medspil og modspil, Moral), Udvikling

              • Larsen, Ane Hejlskov

                Avantgarde (Fluxus, Per Kirkeby, Serialitet), Digital museologi, Museer (historie, indretning, arkitektur, funktioner), Museumsformidling (Cybermuseologi), Samtidskunst (Firserkunst, Tresserkunst)

                • Pilati, Matteo

                  Digital kultur og formidling (Digital kulturarv), GIS (3DGIS), Kulturarv (Arckæologisk kulturarv), Simulations- og analyseværktøjer (3D rekonstruktioner), Udgravningsteknik (Billede-baseret 3D registrering, Computer Vision, Fotogrammetri), Videnskabsteori (Arkæologisk teori , epistemologi, Hermeneutik, Objektivitet), Virtual reality, augmented reality, interaktive rum (3D arkæologi, Virtuel arkaeologi)

                  • Szatkowski, Janek

                    Digital æstetik, Digitale installationer, Dramaanalyse, Dramaturgi (Dramaturgiske modeller, Teater- og dramapædagogik), Moderne drama, Teateranalyse (Forestillingsanalyse)

                    • Wamberg, Jacob

                      Avantgarde (Duchamp, Jordkunst, Kubisme og futurisme), Billedanalyse (receptionsæstetik, Samtidskunst), Historieforståelsernes historie (Kunsthistoriografi), Virtual reality, augmented reality, interaktive rum (Biokunst), Æstetikteori og -historie (Big History, Biosemiotik, Deep History, Kulturel evolution, Kunst, teknologi, natur, Posthumanisme)

                      • Witzke, Anne Sophie

                        Digital kultur, netkultur, hackerkultur, softwarekultur, Digital kunst, netkunst, softwarekunst (Atmosfære, Bæredygtighed, klimaforandringer, Luft, Luftforurening, Økologi), Samtidskunst (Politisk kunst, Social kunst), Visuel kunst

                        • Alexandra Instituttet A/S