Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kunst, kultur og medier › Computerspil, digital kunst og kultur

Tilbage til søgning

Begræns yderligere ved at vælge et eller flere af følgende emneord...

1 - 34 ud af 34Pr. side: 100
  1. Brynskov, Martin

    Computerspil, digital kunst og kultur, Augmented reality (mediefacader, Medier i byrum, mobil-programmer), Brugerdeltagelse i systemudvikling (participatory design) (design med børn), Digitale medier, Digitale og fysiske rum (Nye interaktionsteknologier, Social interaktion), Globalisering, teknologi (Hyperlokale nyheder), Interaktionsdesign (nye interaktionsteknologier), Interaktionsformer (Interaktion i byrum, iPhone, mobil-økologi, nye interaktionsformer), Interaktive rum, bygninger og byrum (interaktive mediefacader), It i byrummet, Køn og teknologi (børn og mobiler, børne-popkultur, Facebook, sociale medier, tweens), Mobile systemer og grænseflader (Asien, digital leg, Japan, Keitai, mobil-spil, Sydkorea), Modeldrevet systemudvikling (digitale habitater, tværfaglige modeller til design), Modeller og logik for interaktive systemer, Pervasive computing interaktion (børn, leg og spil), Robotter (børn og teknologi), Spatial it (GPS, lokationsbaserede services, sociale rum), Teorier om brug og interaktion (computersemiotik)

    • Clasen, Mathias

      Computerspil (Horror, Survival horror), Filmteori (Cognitive theory, Evolutionary theory), Humanistisk videnskabsteori, Litteraturhistoriografi, Litterære genrer (Apokalyptiske og postapokalyptiske tekster, Fantasy, Gotik, Horror, Science fiction), Tekstteori og -analyse (Evolutionære litteraturstudier, Kognitiv poetik, Litterær darwinisme), Videogenrer (Horror Film)

      • Dalsgaard, Inger Hunnerup

        Billedkunst (Amerikansk), Digital litteratur, narration/storytelling, hypertekst, netlitteratur (Cyberpunk litteratur), Filmanalyse (Amerikanske film), Hverdagsliv (kvindeliv i USA, materiel og folkekultur i USA, Romantisk litteratur), Identitet, Kulturkontakt (Amerikansk kultur), Litterære epoker (Amerikansk litteratur), Mode (Amerikanske kvinder i 1800-tallet), Modernitet (teknologi), Populærkultur (Disney, konspirationskultur, Marilyn Monroe), Socialhistorie (Amerikanske førstedamers historie), USA

        • Egebo, Maja

          Digital lyd og musik, Digitale installationer ("How seaweed got to cover the dome", Audiovisual installation in the Planetarium at Aarhus Science Museum), Filmmusik ("Sound design is the new score"), Lydkunst ("Exploring spatiality through compositional processes"), Museumsformidling ("Digitalt lyddesign som rumskabende formidlingsværkstøj i oplevelsesbaserede museumsudstillinger")

          • Eskildsen, Anders

            Digital lyd og musik, Elektronica, Jazz (Free jazz, Fri improvisation, Jazz improvisation), Kommunikationsteori, Musikalsk analyse, Musikhistorie (Vestlig improviseret musik siden 1950), Musikkultur

            • Hansen, Andre Wang

              Billedanalyse (fotografianalyse, kunstpædagogik, receptionsæstetik), Digital kunst, netkunst, softwarekunst (Hjemmesideanalyse)

              • Kjeldgaard-Christiansen, Jens

                Computerspil (Horror), Etiske og moralske begrundelsesformer, Kognitionspsykologi (Evolutionspsykologi, Moralpsykologi), Kulturel forandring (Kulturel evolution), Medieteori og -kritik (Biokulturalisme), Moderne æstetisk teori (Kognitiv medieteori), Populærkultur, Socialpsykologi (Moralens socialpsykologi)

                • Larsen, Ane Hejlskov

                  Avantgarde (Fluxus, Per Kirkeby, Serialitet), Digital museologi, Museer (historie, indretning, arkitektur, funktioner), Museumsformidling (Cybermuseologi), Samtidskunst (Firserkunst, Tresserkunst)

                  • Szatkowski, Janek

                    Digital æstetik, Digitale installationer, Dramaanalyse, Dramaturgi (Dramaturgiske modeller, Teater- og dramapædagogik), Moderne drama, Teateranalyse (Forestillingsanalyse)

                    • Wamberg, Jacob

                      Avantgarde (Duchamp, Jordkunst, Kubisme og futurisme), Billedanalyse (receptionsæstetik, Samtidskunst), Historieforståelsernes historie (Kunsthistoriografi), Virtual reality, augmented reality, interaktive rum (Biokunst), Æstetikteori og -historie (Big History, Biosemiotik, Deep History, Kulturel evolution, Kunst, teknologi, natur, Posthumanisme)

                      • Witzke, Anne Sophie

                        Digital kultur, netkultur, hackerkultur, softwarekultur, Digital kunst, netkunst, softwarekunst (Atmosfære, Bæredygtighed, klimaforandringer, Luft, Luftforurening, Økologi), Samtidskunst (Politisk kunst, Social kunst), Visuel kunst

                        • Alexandra Instituttet A/S